Tökéletesen, hibátlanul teljesítettek a Tram-train szerelvények

A próbafutások, szoftverhangolások és tesztelések után már csak a vasúthatóság engedélyére vár a Tram-train, hogy a prototípusok megkezdhessék az előírt 50 ezer kilométeres tartampróbát.
Kanda Imre főmérnök arról tájékoztatott, tökéletesen és megfelelően sikerült felkészíteni a szerelvényeket a tartampróbák megkezdéséhez. Többek között elvégezték a fékpróbákat, a szoftvervezérlések beállítását és finomra hangolását is.
Ez idő alatt rendszeresen láthattuk a Tram-traint mind Hódmezővásárhelyen, mind Szegeden (utóbbi városban a villamos közlekedési infrastruktúrába történő bekapcsolódást is tesztelték a szakemberek). A járművek most pihennek, amíg a vasúthatósági engedélyre várnak. Teljesen hibamentesen 50 ezer kilométert kell teljesíteniük majd, ez körülbelül 10 ezer kilométert jelent szerelvényenként – ismertette Kanda Imre.
A főmérnök még elmondta, amennyiben véletlenül olyan hiba lépne fel a tartampróba ideje alatt, ami szériahibaként értékelendő, úgy lenullázódnak az addig megtett kilométerek a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a „lenullázódás” csak az adott járműre vonatkozik.
Ősszel már tram-trainre is pattanhatunk!
És hogy mikor utazhatunk végre a szerelvényeken? Nos, Kanda Imrétől megtudtuk, késő ősszel várható az ideiglenes menetrend szerinti kezdés, amelynek ideje alatt Lázár Jánosnak, a projekt kormánybiztosának köszönhetően ingyenesen vehetjük majd igénybe a szolgáltatást.
Mucsi László projekttanácsadó a vásárhelyi remízzel kapcsolatban arról tájékoztatott, elbírálás alatt vannak a pályázatra beérkezett tervek – az első körben értékelhető ajánlatok nem érkeztek be, a második körben viszont már igen. Kanda Imre a szegedi remízzel kapcsolatban hozzátette, tavaszra várható a megvalósulása, jól haladnak a közbeszerzési eljárások.
Már Miskolcról is érdeklődnek a Tram-train iránt
Debrecen után Miskolc is „jelentkezett”, hogy szeretné megismerni a tram-train projekt részleteit, mert terveik szerint – a vásárhelyi-szegedi távhoz hasonlóan – Miskolc és Kazincbarcika között terveznének vasútvillamost. Így Kanda Imre főmérnök hamarosan tart is egy előadást nekik.
Egyedülállóan piacképes a Tram-train járművezetői képzettség
Az új szerelvényeken csak azok lehetnek pilóták, akik mind vasúti mozdonyvezetői, mind villamosvezetői képzettséggel rendelkeznek. Ez egyedülálló szakmai képzettséget jelent, amelynek nagyon magas a piacképessége – véli Mucsi László.
Megéri tehát ilyenre vállalkozni, és biztosak lehetünk abban, hogy a MÁV Start által képzett szakemberek kezében a legjobb helyen lesznek a szerelvények, hiszen mindkét kategóriában megfelelő szakmai tudással rendelkeznek majd.
Címkék:
tram-train