quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Már csak a vasúthatóság engedélyére várnak a tram-train szerelvények a tartampróbák megkezdéséhez

2021. augusztus 24.

Remekül teljesítettek a tram-train szerelvények a teszteléseken, beállításokon, behangoláson, így már be is adták vasúthatósághoz a megfelelő dokumentumokat, hogy az 50 ezer kilométeres tartampróbákat megkezdhessék.

Kanda Imre főmérnök a Rádió 7 keddi Közös nevezőjében elmondta, tökéletesen és megfelelően sikerült a szerelvényeket felkészíteni a tartampróbák megkezdéséhez. Ebben – mint ahogyan többször írtunk már róla – benne voltak a fékpróbák, a szoftervezérlések beállítása és finomra hangolása számos egyéb mellett.

Ezidő alatt rendszeresen láthattuk a tram-traint mind Hódmezővásárhelyen, mind Szegeden (utóbbi városban a villamos közlekedési infrastruktúrába történő bekapcsolódást is tesztelték). Most a járművek pihennek, amíg a vasúthatósági engedélyre várnak. Teljesen hibamentesen tehát 50 ezer kilométert kell teljesíteniük majd, ez körülbelül 10 ezer kilométert jelent szerelvényenként – ismertette Kanda Imre.

A főmérnök még elmondta, amennyiben véletlenül olyan hiba lépne fel a tartampróba ideje alatt, ami szériahibaként értékelendő, úgy lenullázódnak az addig megtett kilométerek a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a „lenullázódás” csak az adott járműre vonatkozik.

És hogy mikor tudunk fel is szállni a szerelvényre hogy utazzunk rajta? Kanda Imre elmondta, késő ősszel indul egy ideiglenes menetrend, ez idő alatt pedig Lázár Jánosnak, a projekt kormánybiztosának köszönhetően ingyenesen vehetjük majd igénybe a szolgáltatást.

Mucsi László projekttanácsadó a vásárhelyi remízzel kapcsolatban elmondta, elbírálás alatt vannak a pályázatra beérkezett tervek – az első körben értékelhető ajánlatok nem érkeztek be, de a második körben már igen. Kanda Imre a szegedi remízzel kapcsolatban hozzátette, tavaszra várható a megvalósulása, jól haladnak a közbeszerzési eljárások.

Már Miskolcról is érdeklődnek a tram-train iránt

Debrecen után Miskolc is „jelentkezett”, hogy szeretné megismerni a tram-train projekt részleteit, mert terveik szerint – a vásárhelyi-szegedi távhoz hasonlóan – Miskolc és Kazincbarcika között terveznének vasútvillamost. Így aztán Kanda Imre főmérnök hamarosan tart is egy előadást nekik.

Egyedülállóan piacképes a tram-train járművezetői képzettség

Csak azok lehetnek pilóták, akik mind a vasúti mozdonyvezetői, mind villamosvezetői képzettséggel rendelkeznek. Ez egy egyedülálló szakmai képzettséget jelent, amelynek nagyon magas a piacképessége – véli Mucsi László.

Megéri ilyenre vállalkozni tehát, és biztosak lehetünk abban, hogy a MÁV Start által képzett szakemberek kezében a legjobb helyen lesznek a szerelvények, hiszen mindkét kategóriában megfelelő szakmai tudással vannak felvértezve.

Borítókép: archív/Promenad24, fotó: Radio7.hu