quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 26. szerda
  -  Edina
Tram-train

Már négy Tram-train szerelvény van Magyarországon!

2021. július 24.

Folyamatosan tesztelik a járműveket, próbakörök, tartam és ütempróbák hadát kell teljesíteniük azért, hogy a lehető legbiztonságosabban utazhassunk majd rajtuk.

Mint ismeretes, először 8 szerelvényt rendelt meg a kormányzat, majd pedig további 4-et. A 37 méteres, 70 tonnás villamosok Hódmezővásárhelyen már többször felbukkantak, s ezen alkalmak során nemcsak a járműveket tesztelték, de magát az ehhez kiépített elektromos hálózatot és a hozzá igazított jelzőlámpás közlekedést is.

A prototípus szerelvényeknek egyébként a tartampróbák alatt nem kevesebb mint 15 ezer kilométert kell teljesíteniük. Ha a típusengedélyt megkapják a protoszerelvények, akkor jönnek a szériajárművek, amelyeknek már csak mintegy 2-3 ezer kilométert kell futniuk próbaüzemmódban.

Amennyiben 5-6 jármű már átesett a teljes hatósági vizsgán, akkor a MÁV dönthet úgy, hogy elindítja a közlekedést utasokkal is, egy átmeneti menetrend szerint.

Mindeközben Lázár János kormánybiztos konzultációt (https://www.lazarjanos.hu/konzultacio/) is indított azért, hogy a szolgáltatás a Tram-traint használók igényeire legyen teljesen szabva. A konzultáció érinti a menetrendet és a jegyárakat is.

Ugyanakkor ezeket a járműveket folyamatosan karban is kell tartani. Van, amit naponta kell vizsgálni rajtuk, mielőtt forgalomba mennek, és vannak időszakos beavatkozások is. Ez utóbbihoz épül már gőzerővel a szegedi remízcsarnok.

Kanda Imre, a Tram-train beruházás projektvezető ezzel kapcsolatban a közelmúltban arról tájékoztatott, hogy a vasbeton pillérvázas csarnok szerkezetileg elkészült, a tetőszerelési munkálatok folynak, illetve a belső aknás vágányok földmunkáit végzi a vállalkozó, ezután a többi között a belső szerelések következnek.

A beruházás ütemtervszerűen halad. A Hódmezővásárhely és Szeged közlekedő Tram-train járművek karbantartó csarnoka 2022 márciusára készül el teljesen.

Címkék: