Jovány-busz szállította az orosházi kampányfórumra Márki-Zay híveit

Több mint pikáns! Olvasónk fotójának tanúsága szerint az önkormányzat közel 100 millió forintos megbízásából a vásárhelyi helyi tömegközlekedési szolgáltatást végző vállalkozás az MMM-elnök miniszterelnök-jelölti haknikörútjából is kiveszi a részét…
Orosházán folytatódott szombaton Márki-Zay Péter önjelölt miniszterelnökjelölt-jelölti kampánya. Az utóbbi időszakban feltűnően gyér érdeklődés kísérte a vásárhelyi balliberális politikus országos fellépéseit, a szervezők a jelek szerint most igyekeztek biztosra menni. A haknikörút Békés megyei állomására Hódmezővásárhelyről is szállították a híveket – hívta fel a figyelmet egyik olvasónk, aki hozzátette: különösen pikáns, hogy Márki-Zay szimpatizánsai egy a polgármester fotóival feldíszített Jovány Busz-járattal érkeztek meg vidékre.
A történet azért is roppant érdekes, hogy a Márki-Zay vezette vásárhelyi önkormányzat éppen két nappal ezelőtt, a csütörtöki közgyűlésen döntött arról, hogy meghosszabbítja a július 15-én lejáró személyszállítási közszolgáltatási határozatot: ez alapján a Jovány Busz Kft. szerződése immár 2022. március 31-ig lesz hatályos a várossal.
„Vannak még véletlenek…”
– kommentálta olvasónk, hogy a hétvégén egy fellobogózott, Márki-Zay-képekkel ellátott Jovány-busz utaztatta a híveket Orosházára. (A fórumon egyébként szóba is került ez az „érdekes egybeesés”. A balliberális politikus emelt hangon azt állította: ő maga, illetve az MMM fizetett ezért a szolgáltatásért, nem az önkormányzat.)
Vásárhelyi „csoda”: az nyerte az üzemeltetést, aki elkészítette a koncepciót
Mint ismeretes, a polgármester a tavalyi év utolsó hónapjában hirdette ki veszélyhelyzeti döntését, s ez alapján az önkormányzat nevében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést a vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére, melyet az előző hónapokban éppen Jovány Gyula „gondolt újra”. Anno rámutattunk: „az a csoda történt meg”, hogy „az nyerte a vásárhelyi buszközlekedés üzemeltetését, aki elkészítette a koncepciót”. Az erősen mutyiszagú manőver kapcsán Márki-Zay visszautasította a korrupciós vádakat, mondván: Jovány adta a legjobb ajánlatot, a város pedig a korábbiakhoz képest pénzt takarít meg a buszközlekedésen.
A Jovány-járatok márciusban indultak meg, majd három nap után a kormányhivatal három hónapra felfüggesztette a cég működését, mert megfelelő engedélyekkel nem rendelkező buszokkal végeztek személyszállítást. Június 5-éig állniuk kellett a cég járműveinek. Többször megírtuk, a Jovány-buszok azóta is gyakorlatilag üresen köröznek a városban, ráadásul a Volánbusz Zrt. is tovább szolgáltat a 45 ezres településen, mert álláspontja szerint a 2018-as korábbi tender alapján élő és hatályos kontraktussal bír. Úgy fogalmaztunk, miközben gyakorlatilag több a busz, mint az utas, a város időzített bombán ül. A Volánbusz ugyanis bírósági úton kívánja érvényesíteni a Vásárhellyel szembeni követelését. A polgármester csütörtökön azt mondta: 100-200 millió forintra rúg az állami társaság követelése, amit a város nem akar kifizetni.
Sajtóinformációk szerint a Jovány-féle szolgáltatás évi 96 millió forintjába kerül a vásárhelyi adófizetői közösségnek.
Nemrég a nyilvános cégadatbázisokat böngészve azt is feltártuk, valósággal hasít a Jovány Busz Kft., mely a tavalyi üzleti évben 2017-hez képest megduplázta nettó árbevételét (33,3 millió forintra), s 16 millió forint nyereséget is termelt. A 2021-es év pedig még sikeresebb, jobb lehet az önkormányzati szerződésnek köszönhetően. Nem is beszélve arról, hogy ezek szerint Márki-Zay miniszterelnök-jelölti (MMM-es) kampánya is jócskán hozhat pénzt a konyhára…
Borítókép: olvasói fotó Orosházáról, ahová a Márki-Zay Péter MMM-elnök miniszterelnök-jelölti fórumára a politikus fotóival feldíszített Jovány-busz fuvarozta a vásárhelyi híveket