Mi is beleszólhatunk a tram-train menetrendjébe

A szegediek és a hódmezővásárhelyiek véleményétől is függ, hogy milyen lesz a tram-train menetrendje, mennyibe kerülnek majd a jegyek. Lázár János országgyűlési képviselő konzultációt indított ezzel kapcsolatban konzultációt, amelynek kérdéseire július végéig várja a válaszokat. A Délmagyarország cikke.
„A traim-train Magyarország leginnovatívabb közlekedésfejlesztési beruházása, amelynek eredményeire építve az ország más térségeiben is lehetséges lesz hasonló fejlesztés. A siker mércéje azonban az, hogy elégedettek legyenek vele azok, akiknek építjük. Ezért indítottuk el a menetrenddel, a jegyárakkal és a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos konzultációt” – mondta a Délmagyarországnak Lázár János.
Az országgyűlési képviselő úgy fogalmazott: nem az a lényeg, hogy a beruházás az állam dicsőségére megvalósuljon, hanem hogy Szeged és Hódmezővásárhely polgárainak jobb legyen az élete. Hozzátette, a lakosok véleményétől is függ, hogy milyen lesz a tram-train menetrendje, ezért arra buzdít minden szegedit és hódmezővásárhelyit, hogy vegyen részt a július végéig tartó konzultációban.
Nagyon kíváncsiak vagyunk például a fiatalok véleményére az éjszakai menetrenddel kapcsolatban
– tette hozzá. A politikus azt mondta, szerdától szombatig éjszaka is közlekedhet a tram-train, ha erre van valós társadalmi igény.
Szerintem van, hiszen a fiatalok számára Hódmezővásárhelyen kevesebb a szórakozási lehetőség, Szegedről viszont éjjel nem tudnak hazajönni. Busz és vonat nincs, a taxi drága, diszkóbaleseteket pedig senki nem szeretne
– hívta fel a figyelmet Lázár János.
A menetrend és a menetidő egyébként egy három-négy hónapos próbaüzem után lehet végleges.
Mivel a tram-train esetleges késése a MÁV nagyvasúti hálózatában is problémákat okozhatna, nagyon pontosan kell megtervezni, és tesztelni is szükséges a menetrendet. Szeretném, ha a próbaüzem alatt az utasoknak nem kellene fizetniük a tram-train használatáért, de erről is a vásárhelyiek és a szegediek döntenek
– jelentette ki a politikus.
A konzultáció másik fontos eleme a jegyek és a bérletek ára. Lázár János szerint annyi biztos, hogy olcsóbbnak kell lenniük, mint a Volán-járatokon, miközben minden kedvezmény, ami a tömegközlekedésre érvényes, természetesen itt is elérhető lesz. A kérdés inkább arra vonatkozik, mennyi fejlesztési tartalék legyen beépítve a menetjegyek árába, illetve milyen bérletkonstrukciókkal induljon a szolgáltatás: lehessen-e kombinált jegyeket és bérleteket vásárolni, amelyekkel a tram-train, a MÁV, a Volán és a szegedi tömegközlekedés járatai egyaránt használhatók.
A beruházással kapcsolatban elmondta: műszakilag lényegében készen van. Év végéig nyolc szerelvény érkezik, amelyekkel elindulhat a menetrendszerű közlekedés. A képviselő szerint nincs olyan vásárhelyi család, amelyet ne érintene a vasútvillamos-fejlesztés, és pozitív hatással lesz sok szegedi család életére is. Lázár szerint ez azt jelenti, hogy nem kell elköltözni Hódmezővásárhelyről ahhoz, hogy valaki igénybe vegye egy nagyváros szolgáltatásait, miközben otthon maradhat a kisvárosban, ahol született vagy felnőtt.
Ma Vásárhely sajnos az ország egyik legmegosztottabb városa, a tram-train egyike lehet a közös nevezőinknek, hiszen pártállástól függetlenül mindannyian a nyertesei leszünk
– hangsúlyozta.
Forrás: Delmagyar.hu