quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 25. péntek
  -  Márk
Szólj hozzánk

Olvasónk: megállt a busz, a sofőr beugrott a pékségbe

2021. július 04.

Olvasónk, Bencze Tamás egy a Damjanich utcán álló busszal kapcsolatban fogalmazta meg gondolatait.

Bencze Tamás levele:

A képen látható, elhagyatott Jovány Busz-t 2021. 07. 03.-án 10:04-kor fényképeztem a Damjanich utca elején lévő pékségnél található buszmegállóban. A sofőrt, tiszteletben tartva a személyiségi jogait, nem fényképeztem, miközben átsétált a pékségbe, a Jovány vállalkozás által „biztosított” formaruhájában. (Barna rövidnadrág, papucs/szandál, kék-fehér színű kockás ing…)

Valószínűleg nem volt ideje a kiállási időben tízórait vásárolni magának. (Jah, bocsi… Nincs kiállási idő…)

Röviden a buszról:

Első nyilvántartásba vétel: 2003. 12. 05.

Első Mo.-i nyilvántartásba vétel: 2013. 08. 06.

Gyártási év: 2003

Környezetvédelmi osztály: 07- EURO 3 -Gázolaj

Műszaki érvényesség: 2021. 08. 08.

Gyártmány: MAN, Típusjel: 469, Kereskedelmi leírás: NM 223 (10.180 _HOCL) Ülések száma, vezetővel:28 , Állóhelyek száma: 27

Futás teljesítmény a rendelkezésre álló adatok alapján, 2021. 04. 17-én, 970504 km.

Szóval fiatal, keveset futott, környezetkímélő járműről van szó. VAGY MÉGSEM???

Összegezve: 18 éves, közel 1 millió km-et futott, külföldről behozott járműről van szó, EU3-as környezet (nem) védelmi osztályból. Nulla kihasználtsággal… Ezt is mögcsinálták.

A busz menetrend szerint indult a Kincses temetőtől… Majd üresen végigrobogott a Damjanich utcán. A sofőr (feltételezem) úgy gondolta, ha már utas nincs, akkor veszek magamnak valami kaját, majd megállt, lezárta a busz és átsétált a pékségbe. – Szakmabeliek szoktuk mondani, hogy otthagyta, mint kutya a … Persze a buszt a menetrend szerinti járatoknak kijelölt megállóban hagyva. (Nincs jobbra irányjelző és elakadás jelző sem.) Persze, hogy is lenne, miközben épp táplálékra vadászik a jármű vezető…

Az arra járó autósok tanácstalanul kerülgették. Nálam is párom vezetett. Megállt a busz mögött és nézett tanácstalanul. (Ekkor szóltam neki, hogy a sofőr épp most megy be a pékségbe és induljunk már valamerre, mert lassan Mártélyról is ideérnek az autók…

Gondolom az általam leírtakat majd a városvezetés bőszen támadni fogja, a GPS nyomkövetőről letöltött adatok alapján. (Jah, olyan nincs…) Hivatkozni fognak a minőségirányítási rendszerre… (Jah, ilyen sem létezik…)

Akkor majd tudományosan megmagyarázzák. Mert arra van kapacitás.

Ebből is látszik, hogy Vásárhely fejlődik… (Visszafelé…)

Bencze Tamás