quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Önök mit gondolnak, mennyire szabályosak a kerékpárosok Vásárhelyen? – Fotóriport!

2021. június 26.

Hajtva tilos - Tolva szabályos - áll több helyen is gyalogátkelőknél, bicikliutak végén a tábla több helyen is Vásárhelyen. Mégis, a tapasztalat azt mutatta, nagyon sokan erre fittyet hánynak.

Előrebocsátjuk, nem akarunk pálcát törni senki felett, cikkünket és a fotókat követendő, illetve figyelmeztető példának szánjuk. Az arcokat természetesen kitakartuk, még a szabálytalanul közlekedők esetében is.

Hódmezővásárhely kerékpáros város. Arányaiban az országban itt a legnagyobb az egy főre eső kerékpárutak hossza is. Ennek megfelelően sajnos „bővén” vagyunk biciklis baleseteknek is. Ezek oka sokszor a figyelmetlen vagy szabálytalan autós, de igen sok esetben a kerékpáros felelőtlen magatartása a fő ok.

A város több pontján (ezek közül kettőt, a talán leginkább jellemzőt vizsgáltuk) a kerékpárutak forgalmas utat kereszteznek, sokszor rossz belátással, rálátással is, ahol éppen ezért (is) tilos tekerve ezeken áthajtani. Ezt tábla jelzi például a rendőrségtől nem messze, a Lázár-Rapcsák-Deák Ferenc kereszteződésben és a Kaszap-Tóalj-Hódtó utcai körforgalomnál. A két vizsgált ponton vegyesek a tapasztalatok, a többség, de nem a túlnyomó többség, szabályosan kel át, tolja a kerékpárt. Ám minden nemből és korosztályból akadt olyan bringás, aki felülve, le sem szállva vagy közben felpattanva hajtott át. A legszomorúbb példákat pedig a még közben telefonáló, vagy hátul kisgyermekét szállító biciklis nyújtotta. Az is elmondható, a két vizsgált helyszínen, az adott időben, a 12-20 év közötti fiatalok esetében tapasztaltuk a legtöbb veszélyes manővert. Az első helyszínen jobb, a másodikon rosszabb volt a szabályosan átkelők aránya.

Első galériánkban a Kaszap-Tóalj-Hódtó utcai körforgalmat mutatjuk. 10-15 perc alatt ilyen a szabályos és nem szabályos átkelők aránya:

Második helyszínünk a Lázár-Rapcsák-Deák Ferenc kereszteződés, ahol ugyan van kerékpársáv is, de mindemellett tiltó, figyelmeztető tábla is. Sok bringás elfelejti, hogy az átkelő (be)láthatósága nem tökéletes, így hiába van 30 km/h-s sebességkorlátozás a járműveknek, egy hirtelen kivágódó biciklis (itt és a előző helyszín esetében is) könnyen eleshet a nekiütköző, őt elsodró autótól. Egy esésnek pedig sajnos súlyos sérülés is lehet a vége…

Semmi más célunk nincs: a szülők mutassanak jó példát, a fiatalok pedig fogadják azt meg, illetve saját és a többiek biztonsága érdekében mindenki szabályosan használja az átkelőket.

Fotók: Gémes Sándor/P24