Jövő héten ismét felbukkan a tram-train Vásárhelyen

Folytatódnak a tartam- és futampróbák jövő héttől, így újra találkozhatunk a szuper szerelvényekkel. Addig is töltsük ki a Lázár János által indított konzultációt a tram-trainról, hiszen olyan kérdésekben kérik ki véleményünket többek között, mint az éjszakai járatok, vagy a jegyárak – hangsúlyozta Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó a Rádió7 csütörtöki Közös nevezőjében.
Mint ismeretes, a projekt kormánybiztosa, Lázár János konzultációt indított a közelmúltban, éppen azért, hogy a tram-train méginkább az azt használók igényeihez alkalmazkodjon.
Kanda Imre főmérnök a Rádió7 csütörtöki Közös nevezőjében ezzel kapcsolatban elmondta, a BKV tapasztalata Szegeden az, hogy a nagykörúti villamosjáratok nagyon zsúfoltak. Főleg tavasztól késő őszig, az emberek szórakozni járnak, színházba (szabadtéri), ide oda.
A menetjegyek árával kapcsolatban kifejtette, szerinte egy magas szintű szolgáltatás fenntartásához biztos, hogy ő a középválaszként megadott árat jelölné, és bár talán nem lesz ezzel a kijelentéssel népszerű, ő szakmai szempontból tekint erre a kérdésre például. Hozzátette, központtól központig tart a járat, 800 forint ezért szerinte teljesen reális.
Mucsi László projekttanácsadó véleménye szerint a hétvégenkénti éjszakai járatok kellenek, évek óta probléma ez, sok fiatal járna át szórakozni, kikapcsolódni, és gond volt eddig, hogyan jussanak haza.
A jegyárakkal kapcsolatban elmondta, a környezetvédelem szempontjából is fontos, hogy a tram-train más megoldást kínál az autó helyett, és ha ebbe még egy parkolódíjat is beszámítunk, akkor a konzultációban felkínált opciók mindegyike helytálló lehet.
De a konzultáció éppen azért van, hogy a lakosok, a járműveket használók igényeire legyen szabva, töltsék ki hát minél többen!
A műsorban még elhangzott, a vásárhelyi remíz 4 db jármű tárolására szolgál, és a napi karbantartására. Az erre kiírt közbeszerzés már lezárult, az ajánlatok beérkeztek.
A szeged remíz, szépen halad, ütemterv szerint. Itt akár forgóváz cserét is végre tudnak majd hajtani.
A műsorban ismét kiemelték a szakemberek, közlekedjünk óvatosan, nem árt a KRESZ felélénkítése sem, a villamosnak, a tram-trainnek mindig, minden alkalommal elsőbbsége van a körforgalomban! Ennek megszokásához természetesen idő szükséges, de igyekezzünk nagyon figyelni erre. A személyautó féktávolsága sokkal kisebb, mint egy villamosé vagy a tram-trainé. Mindenki közlekedjen ennek megfelelően.
Kanda Imre közölte, a tram-trainen egyébként ki van építve egy rendszer, amely megakadályozza, hogy ha ne adj’Isten valaki vagy valami a jármű elé kerülne, akkor a szerelvény ne maga alá gyűrje, hanem tolja maga előtt azt.
A tram train zajhatásával kapcsolatban még elmondták, egy csendes járműkonstrukciót alakítottak ki, nem zavarhatja éjszaka sem a lakosokat. Nem hangtalan, de nem zavaró a hanghatás.