quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Tram-train

Jövő héten ismét felbukkan a tram-train Vásárhelyen

2021. június 24.

Folytatódnak a tartam- és futampróbák jövő héttől, így újra találkozhatunk a szuper szerelvényekkel. Addig is töltsük ki a Lázár János által indított konzultációt a tram-trainról, hiszen olyan kérdésekben kérik ki véleményünket többek között, mint az éjszakai járatok, vagy a jegyárak – hangsúlyozta Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó a Rádió7 csütörtöki Közös nevezőjében.

Mint ismeretes, a projekt kormánybiztosa, Lázár János konzultációt indított a közelmúltban, éppen azért, hogy a tram-train méginkább az azt használók igényeihez alkalmazkodjon.

Kanda Imre főmérnök a Rádió7 csütörtöki Közös nevezőjében ezzel kapcsolatban elmondta, a BKV tapasztalata Szegeden az, hogy a nagykörúti villamosjáratok nagyon zsúfoltak. Főleg tavasztól késő őszig, az emberek szórakozni járnak, színházba (szabadtéri), ide oda.

A menetjegyek árával kapcsolatban kifejtette, szerinte egy magas szintű szolgáltatás fenntartásához biztos, hogy ő a középválaszként megadott árat jelölné, és bár talán nem lesz ezzel a kijelentéssel népszerű, ő szakmai szempontból tekint erre a kérdésre például. Hozzátette, központtól központig tart a járat, 800 forint ezért szerinte teljesen reális.

Mucsi László projekttanácsadó véleménye szerint a hétvégenkénti éjszakai járatok kellenek, évek óta probléma ez, sok fiatal járna át szórakozni, kikapcsolódni, és gond volt eddig, hogyan jussanak haza.

A jegyárakkal kapcsolatban elmondta, a környezetvédelem szempontjából is fontos, hogy a tram-train más megoldást kínál az autó helyett, és ha ebbe még egy parkolódíjat is beszámítunk, akkor a konzultációban felkínált opciók mindegyike helytálló lehet.

De a konzultáció éppen azért van, hogy a lakosok, a járműveket használók igényeire legyen szabva, töltsék ki hát minél többen!

A műsorban még elhangzott, a vásárhelyi remíz 4 db jármű tárolására szolgál, és a napi karbantartására. Az erre kiírt közbeszerzés már lezárult, az ajánlatok beérkeztek.

A szeged remíz, szépen halad, ütemterv szerint. Itt akár forgóváz cserét is végre tudnak majd hajtani.

A műsorban ismét kiemelték a szakemberek, közlekedjünk óvatosan, nem árt a KRESZ felélénkítése sem, a villamosnak, a tram-trainnek mindig, minden alkalommal elsőbbsége van a körforgalomban! Ennek megszokásához természetesen idő szükséges, de igyekezzünk nagyon figyelni erre. A személyautó féktávolsága sokkal kisebb, mint egy villamosé vagy a tram-trainé. Mindenki közlekedjen ennek megfelelően.

Kanda Imre közölte, a tram-trainen egyébként ki van építve egy rendszer, amely megakadályozza, hogy ha ne adj’Isten valaki vagy valami a jármű elé kerülne, akkor a szerelvény ne maga alá gyűrje, hanem tolja maga előtt azt.

A tram train zajhatásával kapcsolatban még elmondták, egy csendes járműkonstrukciót alakítottak ki, nem zavarhatja éjszaka sem a lakosokat. Nem hangtalan, de nem zavaró a hanghatás.