quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Panaszláda: „üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van

2021. június 20.

Egy vásárhelyi olvasóink kíváncsiságból kipróbálta a Márki-Zay Péter, Szabó János és Jovány Gyula által menedzselt új városi buszközlekedést. Azt írja, érdeklődést és tolongást nem tapasztalt, hőséget és pókhálót annál inkább. Nos, a jelek szerint Szabó olyannyira jól „mögcsinálta” a buszügyet, hogy alpolgármesterré avatják…

„A pénteki napon kíváncsiságból kipróbáltam a 42-es jelzésű buszt. 14:09-kor szálltam fel a Kálvin János tér (Petőfi utca) megállónál, ugyanott, ahol Polgármester Úr is a június 5-i újrainduláskor. Mindössze egy idős férfi utazott a járaton, aki viszont már az Emlékpontnál le is szállt. A továbbiakban egyedül utaztam a 42-esen. Nemcsak érdeklődő nem akadt, de további rossz tapasztalatokat is szereztem. Miközben odakint tombolt a hőség, sajnos a buszon is elviselhetetlen volt a meleg – vagy nem volt légkondi, vagy nem üzemeltették. A Hősök teréről 3-4 perc várakozás után indultunk tovább, felszálló itt sem akadt. Egy hölgyet láttam a megállóban, aki talán egy másik buszra várt, de nagy tolongást itt sem tapasztaltam. Az sem tetszett, hogy a buszon nem működik utastájékoztató rendszer, aki tehát először jár Vásárhelyen, azt se tudja, melyik állomásnál jár éppen, és hol kellene leszállnia, főleg, hogy a megállók mellett lassítás nélkül ment tovább a járat. Végezetül a napi takarítás is megkérdőjelezhető, hisz ahol ültem, az ablak és az ülés között egy jókora pókhálóval kellett szemeznem” – áll a Promenad.hu-nak küldött levélben, melyekhez fotókat is mellékelt (a pórhálóról is).

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 1

Korábban lapunk is többször megírta: gyakorlatilag üresen köröznek Hódmezővásárhelyen a Jovány-buszok a szolgáltatás június 5-i újraindítása óta. A történet külön pikantériája, hogy Vásárhely az ország egyetlen városa lett, ahol több a busz, mint az utas, ugyanis egyszerre két társaság is szolgáltat! Mondhatni: ezt „mögcsinálták”.

Mint ismeretes, Márki-Zay Péter polgármester a tavalyi év utolsó hónapjában hirdette ki veszélyhelyzeti döntését: az önkormányzat nevében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést az egyébként Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére 2021. márciustól két évre. A legutolsó információk szerint a Jovány-buszozgatás évi 96 millió forintjukba kerül a városhelyi adófizetőknek. Joványéknak amúgy március elejétől három hónapig azért kellett leállniuk, mert a kormányhivatal többszöri ellenőrzés és figyelmeztetés után a szükséges engedélyek nélküli buszokkal történő személyszállítás miatt felfüggesztette a cég tevékenységét…

Közben csúcsra jár a buszkáosz: az eredetileg 2019-től 2023-ig szóló korábbi tender szerint ugyanis a Volánbusz Zrt. járatai is közlekednek. Az állami társaság érvényesnek és élőnek tekinti közszolgáltatási szerződését. A polgármester közölte, a város nem fizet a Volánbusznak, a cég ugyanakkor jogi, bírósági úton követeli az összeget, amit az elvégzett szolgáltatásáért jogosnak tart. Jogi szakértőnk felhívta a figyelmet, az általános bírósági és joggyakorlat szerint hatályban lévőnek szokták tekinteni azt a szerződést, melyet – valamilyen okból – ugyan nem írtak alá, de mindét fél teljesíti. Márpedig a napnál is világosabb: a Volánbusz Zrt. 2019 óta folyamatosan szolgáltat, és – minden információ arra utal – az önkormányzat 2019-re még fizetett is ezért. 2020-ra és 2021-re viszont nem. Nemrég éppen ezért úgy fogalmaztunk: időzített bombán ül Hódmezővásárhely, ugyanis tudomásunk szerint immár több tízmillió forintra rúg a Volánbusz követelése, mely hónapról hónapra tovább gyarapszik.

Márki-Zay Péternek és zsíros városházi pozícióba ejtőernyőztetett barátjának, Szabó János polgármesteri tanácsadó „buszszakértőnek” olyan remekül sikerült elrendeznie a buszközlekedést, hogy utas ugyan nem nagyon van, járat viszont annál több, és botrányból sincs hiány. A jó munkáért jár is a „jutalom” – a hírek szerint a csókos havert Márki-Zay és csapata kedden harmadik alpolgármesterré választja meg.

Valami felbosszantotta? Valami bántja? Panaszkodjon, írja meg, ha valami nem tetszik, valami botrányosra, valami elkeserítőre, valami szomorúra vagy éppen valami örömtelire bukkan Hódmezővásárhelyen vagy térségében! Email-címünk: [email protected], valamint nyitva áll Panaszládánk is!

Fotó: olvasói felvételek

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 2

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 3

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 4

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 5

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 6

„Üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van 7