Patinás járművek foglalták el a Glorius előtti teret

A Honda Barátok Klubja szervezésében ma reggel Honda találkozót rendeztek a Grand Hotel Glorius előtt. Olyan típusú autókat is bemutattak, amikből csak három van az országban, abból kettő ma Makón. Volt köztük olyan modell, amely fejlesztésében maga Ayrton Senna, korábbi Forma1-es pilóta is részt vett.
Dr. Schwillinger Ferenc elmondta, hogy 1998-ban alakult meg a Honda Barátok Klubja Magyarország, aminek ő az elnöke. Ez egy országos klub, ami a Honda márka szeretetére épül. Kiemelte, hogy amolyan baráti társasággá alakult át a klub, minden tag ismeri a másikat az ország minden részéről.
Nincsenek sokan, inkább a minőségre és nem a mennyiségre megyünk. Teljesen vegyes a tagság, tehát életkor szerinti megoszlások is vannak. Általában évente négy találkozót szerveznek normális körülmények között.
Elárulta, hogy több alkalommal voltak a Hungaroringen, magánversenyeket tartottak, hosszabb ideig támogatta őket a Honda Hungary.

És miért pont Makó?
Egyik tagtársunk Makót találta meg, és ide szerveztük a találkozót. Most is itt vagyunk majdnem hatvanan, különböző programokat csinálunk, én ennek kapcsán látogattuk meg ezt a kis várost.
Mit kell tudni a megjelent, különleges modellekről?
Két különleges modell jelent meg ma. NC1 Honda NSX, amelyből Magyarországon 3 darab van, amiből 2 van itt most, illetve a régi NSX, amelynek a fejlesztésében Ayrton Senna, korábbi Forma1-es versenyző is részt vett személyesen. A másik modell az első generációs NA1-es Honda NSX tulajdonképpen a Ferrari vetélytársaként épült meg, és a világ első alumínium korosszériás autója volt. Annak idején ott voltam Frankfurtban, ahol az Audis munkások mágneseket tettek rá, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy tényleg alumínium-e. Egy ikonikus járművé vált. Ennek az utódjárműve az NC1-es, ami már a hibridérában jött létre. Egy 573 lóerős szörnyetegről van szó. Elég impresszív számokkal rendelkezik, például 2,9 másodperc alatti százas gyorsulás, a 3 literes biturbo motor, plusz még ehhez az elektromos rész. El kell, hogy érje azt a kultikus státuszt mint az NA1-es. Más árkategóriában van, 120-140 ezer dolláros áron kapható Amerikában.

Az elnök elmondta, hogy a Hondának volt Törökországban és Angliában gyártáskapacitásuk, de felszámolásban vannak. Ezeket a modelleket Amerikában gyártják egyedileg kézzel, és érdekes, hogy onnan kerül Japánba is. Például az egyik autót Németországból szállították trélerrel, mert még Ausztriában sincs disztributor erre.
Hogyan sikerült ezt megszervezni? Kérdeztük Csábi Mihályt, a Grand Hotel Glorius igazgatóját.
A tulajdonosi körben volt barátom, és egyébként én is nagy autós rajongó vagyok. Örülök, hogy végre megvalósult, még a pandémia előtt elkezdődtek a szervezkedések. Nagyon szimpatikus csapatot ismertünk meg, a társaság szinte elfoglalta az egész szállodát. Mindenben igyekszünk a kedvükre járni, tényleg ilyen kis családias a hangulat.

Te egy igazi Honda-rajongó vagy? Tettük fel a kérdést Csordás Attilának, aki szintén tagja a Honda Barátok Klubja Magyarországnak.
Ez volt az a márka ami igazán megtetszett. Volt közben más is, de visszatértem a Hondához. 32 Hondám volt 30 év alatt, eladogattam őket, vettem mindig másikat. Jelenleg három van meg a palettából, egyiket szeretném „leveteránosítani”. Ez két év múlva lesz lehetséges, akkor tölti be a 30. évet. A Honda bevált. Ár-érték arányban szinte tökéletes. Nagyobb gondjaik sose voltak az autóknak.

Címkék:
Glorius