Tram-train a HírTV-ben: a kor minden követelményének megfelelnek a szerelvények

Próba.
A világon elsőként 1992-ben épült Németországban épült tram-train – hangzott el a műsorban, ahol Kiss Csaba, a Stadler ügyvezető igazgató-helyettesét kérdezték. A szakember elmondta, a szerelvények vonat és villamos is egyben, egy kettős üzemű hibrid jármű.
A szerelvényeken többcélú utastereket alakítottak ki. A kétszárnyú ajtóknak köszönhetően nagy a beszállási szélesség, ami a gyors utascsere és a menetidő szempontjából fontos. Babakocsik, tolószékek és kerékpárok számára is előnyös ez.
Az ablakokon sok fény szűrődik be, ami a komfortérzetet szolgálja. Kamerarendszer és légkondicionáló is van a járműveken, sőt, telefontöltésre is lesz lehetőség, így elmondható, hogy a kor minden követelmények megfelelőek a szerelvények – derült ki a StartStopból.
A tram-train által Vásárhely és Szeged belvárosa alig több, mint fél órányira kerül egymáshoz.
Az említett rész 11-17 perc között található.