quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Promenad.hu archívum

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen

2021. június 11.

Fene nagy az érdeklődés. Ha így folytatják, még a végén nagyobb buszokra lesz szükség. Ja, nem…

Második nekifutásra immár a hetedik napjába lépett a Jovány Busz Kft. helyi tömegközlekedési szolgáltatása Hódmezővásárhelyen. A város polgármestere széles nyelvcsapásokkal hajbókol a baráti vállalkozónak, az adófizetők súlyos tízmillióiból fenntartott városházi propimédiában, valamint a saját közösségi oldalán élő közvetítésekkel, külön PR-bejegyzésekkel ajnározza a buszos sztorit. Olvasóink visszajelzései alapján azonban már megint a szokásos kész átverés show-nak vagyunk tanúi. Miközben ugyanis a „kedves vezető” elképesztő sikertörténetként számol be az akcióról, magát – és zsíros városházi pozícióba ejtőernyőztetett barátját, Szabó János „mindjárt alpolgármestert” – fotóztatja a Joványéknak vitt „apró ajándékokkal”, a járatok iránt elenyésző az érdeklődés. Úgy tűnik, gyakorlatilag üresen köröznek Vásárhelyen a Jovány-buszok – írták többen is, különböző járatokat említve Kishomoktól a belvárosig.

Csütörtökön mi is körülnéztük, és ugyanezt tapasztaltuk – egyébként a reggeli csúcsidőszakban. A Hősök terén találkozó három járaton (41, 42, 43) összesen – írd és mondd – egyetlen egy utas akadt! Felszállókkal egyáltalán nem találkoztunk a Márki-Zay-féle úgynevezett új „csomópontban”, tehát senki sem várakozott a csatlakozásra. Az egyik továbbinduló buszt néhány megállón keresztül tovább is kísértünk, és ugyanúgy arról kellett meggyőződnünk, hogy se le-, se felszálló nem volt az útvonalán, megállás nélkül haladhatott előre.

Mint ismeretes, Márki-Zay Péter polgármester a tavalyi év utolsó hónapjában hirdette ki veszélyhelyzeti döntését: az önkormányzat nevében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést az egyébként Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére 2021. márciustól két évre. A legutolsó információk szerint a Jovány-buszozgatás évi 96 millió forintjukba kerül a városhelyi adófizetőknek.

A városban közben csúcsra jár a buszkáosz: az eredetileg 2019-től 2023-ig szóló korábbi tender szerint ugyanis a Volánbusz Zrt. járatai is közlekednek. Az állami társaság érvényesnek és élőnek tekinti közszolgáltatási szerződését. A polgármester közölte, a város nem fizet a Volánbusznak, a cég ugyanakkor nyilvánvalóan követelni fogja – akár bírósági úton is – azt az összeget, melyet az elvégzett szolgáltatásáért jogosnak tart.

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 1

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 2

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 3

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 4

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 5

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 6

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 7

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 8

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 9

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen 10