Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen

Fene nagy az érdeklődés. Ha így folytatják, még a végén nagyobb buszokra lesz szükség. Ja, nem…
Második nekifutásra immár a hetedik napjába lépett a Jovány Busz Kft. helyi tömegközlekedési szolgáltatása Hódmezővásárhelyen. A város polgármestere széles nyelvcsapásokkal hajbókol a baráti vállalkozónak, az adófizetők súlyos tízmillióiból fenntartott városházi propimédiában, valamint a saját közösségi oldalán élő közvetítésekkel, külön PR-bejegyzésekkel ajnározza a buszos sztorit. Olvasóink visszajelzései alapján azonban már megint a szokásos kész átverés show-nak vagyunk tanúi. Miközben ugyanis a „kedves vezető” elképesztő sikertörténetként számol be az akcióról, magát – és zsíros városházi pozícióba ejtőernyőztetett barátját, Szabó János „mindjárt alpolgármestert” – fotóztatja a Joványéknak vitt „apró ajándékokkal”, a járatok iránt elenyésző az érdeklődés. Úgy tűnik, gyakorlatilag üresen köröznek Vásárhelyen a Jovány-buszok – írták többen is, különböző járatokat említve Kishomoktól a belvárosig.
Csütörtökön mi is körülnéztük, és ugyanezt tapasztaltuk – egyébként a reggeli csúcsidőszakban. A Hősök terén találkozó három járaton (41, 42, 43) összesen – írd és mondd – egyetlen egy utas akadt! Felszállókkal egyáltalán nem találkoztunk a Márki-Zay-féle úgynevezett új „csomópontban”, tehát senki sem várakozott a csatlakozásra. Az egyik továbbinduló buszt néhány megállón keresztül tovább is kísértünk, és ugyanúgy arról kellett meggyőződnünk, hogy se le-, se felszálló nem volt az útvonalán, megállás nélkül haladhatott előre.
Mint ismeretes, Márki-Zay Péter polgármester a tavalyi év utolsó hónapjában hirdette ki veszélyhelyzeti döntését: az önkormányzat nevében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést az egyébként Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére 2021. márciustól két évre. A legutolsó információk szerint a Jovány-buszozgatás évi 96 millió forintjukba kerül a városhelyi adófizetőknek.
A városban közben csúcsra jár a buszkáosz: az eredetileg 2019-től 2023-ig szóló korábbi tender szerint ugyanis a Volánbusz Zrt. járatai is közlekednek. Az állami társaság érvényesnek és élőnek tekinti közszolgáltatási szerződését. A polgármester közölte, a város nem fizet a Volánbusznak, a cég ugyanakkor nyilvánvalóan követelni fogja – akár bírósági úton is – azt az összeget, melyet az elvégzett szolgáltatásáért jogosnak tart.