quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

2024-ben már Szabadkáig roboghat a vásárhelyi Tram-train

2021. június 06.

A Szeged-Szabadka tram-train rendszer Magyarország területére eső kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek készítésére írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A nagyszabású közlekedésfejlesztési projektet Lázár János felügyeli kormánybiztosként. – írja a promenád.

Újabb mérföldkő a tram-train beruházásban: a közeljövőben nemcsak Szegedet, de Szabadkát is összekötheti Hódmezővásárhellyel a vasútvillamos. A határon átnyúló fejlesztés fontos állomása, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kiírta a Szeged-Szabadka tram-train rendszer Magyarország területére eső kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek készítésére vonatkozó közbeszerzést. Vagyis immár biztosra vehető, hogy a tram-train nem áll meg Szegednél, hanem továbbhalad az országhatárig, sőt, Szabadkáig is meghosszabbítják a következő esztendőkben!

A nyílt tenderfelhívás az uniós közbeszerzési közlönyben jelent meg. A majdani nyertes feladatai közé tartozik a kapcsolódó építési engedélyek megszerzése is. A pálya hossza 13 kilométer lesz, a tervezési időre 24 hónapot ad a felhívás. Az ajánlatokat július 8-áig nyújthatják be azok a gazdasági szereplők, melyeknek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasúti tervezési feladatok ellátásából legalább nettó 400 millió forint árbevételük származott. A terveket egyébként hazai forrásból finanszírozza a NIF.

A dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztos, Lázár János korábban többször is kiemelte: a tram-train jelentős mértékben növeli majd a vásárhelyiek életminőségét. Mint rámutatott, az itt élők a Vásárhelyt Szegeddel összekapcsoló vasútvillamos révén 30-35 perc alatt nagyvárosi szolgáltatásokhoz juthatnak, ami jelentős gazdasági lehetőségeket is hordoz magában. – Egy város gazdasági lehetőségei azon is múlnak, hogy tud összekapcsolódni a környező településekkel. A Trianon előtti Magyarország sikere abban rejlett, hogy az alföldi nagyvárosok egy gazdasági egységet alkottak. Ennek helyreállítása a cél, ezért tervezzük Szeged-Szabadka közötti vasút felújítását 2022-ig, illetve a tram-train vonal Szabadkáig történő meghosszabbítását 2024-ig – ecsetelte a grandiózus közlekedésfejlesztési vízió előnyeit az országgyűlési képviselő, aki a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train megépítéséért, valamint a regionális jelentőségű, határon átnyúló, Szeged-Szabadka-Baja vonal kialakításáért felelős kormánybiztosként irányítja a munkálatokat.

„A projekt önmagában egy oszthatatlan egységet képez, a meglévő és újonnan tervezendő vonalakon szükséges a meglévő Szeged-Hódmezővásárhely tram-train műszaki specifikációja alapján, a Szegedi Közlekedési Társaság villamos hálózati rendszeréhez kapcsolódva egy új tram-train rendszert tervezni, ezért a tervezés során is egy rendszerként, komplexen kell kezelni a projektet” – olvasható most a friss kiírásban.

A felhívás meghatározza, hogy – a Szeged-Szabadka tram-train rendszer Magyarország területére eső kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek kapcsán – milyen műszaki tartalommal kell kalkulálniuk a jelentkezőknek. Szerepel benne többek között a Szeged-Szabadka vonal magyarországi szakaszára (13 kilométernyi, egybefüggő vasúti pálya) történő engedélyezési tervek készítése; a kapcsolódó közúti tervek kialakítása; de meg kell tervezni 3,5 kilométer új vasúti pályát Szeged belterületén felsővezeték-létesítéssel; az új pályaszakaszon 2 új megállóhely és 1 hurokvégállomás létrehozását; 2,1 kilométer meglévő villamosvonal rekonstrukcióját a meglévő felsővezeték-rendszer korszerűsítésével együtt, ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítást; a meglévő villamosvonalon 8 megállóhely átépítését; de közúti vasúti jelzőberendezés és nagyvasúti biztosítóberendezés létesítését, fejlesztését is beavatkozással érintett szakaszokon a két rendszer illesztésével stb.

forrás és teljes cikk: promenád.hu