quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Folyamatosan érkeznek az újabb tram-train szerelvények Vásárhelyre

2021. május 19.

Kanda Imre főmérnök ismertette, 8 plusz 4 jármű lesz a legvégén, amely közlekedni fog, tehát összesen 12 szerelvény áll majd rendelkezésre. 8 az alap, a további 4-hez kapcsolódóan opciós joga volt a MÁV START-nak, mint vásárlónak, amivel élt is.  A 3 prototípus már itt van jelenleg, folyamatosan próbákat végeznek velük, május végén, június végén, júliusban, szeptemberben és októberben pedig további szerelvények várhatóak. Így őszre itt lesz mind a 8 jármű a tervek szerint.

Ami a tramt-train-t vezetőket illeti, összesen 40 szakember látja majd el a feladatokat, akiknek képzése tavaly megkezdődött, jelenleg 10 főnek már van is jogosítványa és képesítése hozzá. Ők már dolgoznak is – mondta el Mucsi László projekttanácsadó a Közös nevezőben. Különleges és egyedülálló képzés ez, széles látókört szereznek a résztvevők, hiszen mind a nagyvasúthoz, mind a villamoshoz érteniük kell. Korábban ezek a képzések szét voltak választva, most egyben tanulnak meg mindent. A képzés egyébként 10 fős csoportokban zajlik, hangzott el, a héten már indul is a következő csoport kiképzése.

Ami a szervizelést illeti, folyamatos lesz, a garanciális időtartam alatt itt maradnak a külföldi szakemberek erre, de a magyar szakembereket is ki kell képzeni erre, utána ugyanis ők látják majd el ezeket a feladatokat. Lesznek olyan tesztelések, amelyeket minden nap el kell végezni a járműveken, fékpróbák például, tehát mindig a megfelelő műszaki állapotban kezdik majd meg a menetrend szerinti közlekedést a járművek.

A szegedi kocsiszín vázszerkezete már elkészült, most a tetőszerkezetet építik. A vásárhelyi csarnokra a tervező kiválasztása zajlik, a pályázóknak több tervet is kell készíteniük – mondta Kanda Imre. Nem a tárolás lesz a feladata ennek a kocsiszínnek, hanem a karbantartás. A főmérnök hozzátette, most a munkálatok alatt régi alagutakra bukkantak, így kapcsolatba léptek a régészekkel is.

A villamos megjelenése fokozott óvatosságot igényel:

A szakemberek többször is hangsúlyozták, a KRESZ szabályai szerint is elsőbbsége van mindig a villamosnak, mivel azelőtt még nem volt soha villamos Vásárhelyen, minden közlekedőtől fokozott figyelmet kérnek. Mucsi László a kialakított jelzőlámpa csomópontra is felhívta a figyelmet, ami az Ady Endre és a Nagy András János utca kereszteződésében van, itt egy olyan technológia van, amely vezérli a közúti lámpát és amelyet a nagyvasút berendezései is befolyásolnak természetesen a villamos mellett.

Folyamatban a menetrend, gőzerővel dolgoznak rajta:

Kanda Imre elmondta, nagy feladat a menetrend kialakítása, hiszen a vasúti forgalom igen gyakori pl Szeged és Békéscsaba között, össze kell hangolni a vasutat és a Tram-traint.

A főmérnök hozzátette, amikor lesz itt annyi jármű, hogy bizonyos időszakban el lehessen indítani az utasforgalmat, (pl félóránként vagy óránként) akkor az lesz a menetrend első állomása, amelyet majd a végleges követ.

Addig is, míg megérkeznek a további szerelvények, a mostaniakkal egyre többet találkozhatunk, hiszen folyamatosan próbafutásokat végeznek rajtuk és teszteléseket.

Megint felbukkant a Tram-train Vásárhelyen