Utazó logopédus segíti a maroslelei és székkutasi gyerekeket

Összetett fejlesztéssel segítik a kisgyerekek kommunikatív kompetenciáját. A képen maroslelei óvodások.
Maroslelén az óvodában zajlik a logopédiai tevékenység. Az óvodáskorú gyermekek kommunikációs szintjének meghatározása alapvető fontosságú. Ez a komplex megközelítési mód túlmutat az artikulációs készség, képesség struktúrájának megállapításán, a beszédszervek működésén, a beszédészlelési, beszédmegértési folyamatokon, tevékenységeken. A kommunikatív kompetencia szintjének megállapítása elválaszthatatlan a gyermek környezetében élő, dolgozó felnőttekkel folytatott folyamatos kapcsolattartástól.
Ez segít a klienst érintő ésszerű kommunikációs cél meghatározásában. A cél meghatározásához, eléréséhez nagy hangsúlyt kap a nagymozgás, a finommotorika szociális viselkedéssel, a kognitív készségekkel, képességekkel, a szenzoros zavarokkal összefüggő komplex multidiszciplináris fejlesztése is. Ezen összetett fejlesztés változatos eszközkészlettel valósul meg – többek között Ayres terápiás eszközök, AAK – s kommunikációt segítő kommunikátorok, kapcsolók, infokommunikációs eszközre telepített programok, tárgyképek, hívóképek felhasználásával.
A székkutasi Líbor Ilona Óvoda négy gyermekének terápiás megsegítését logopédus végzi egyéni, illetve kiscsoportos foglalkozás keretein belül. Egy gyermek megkésett beszédfejlődésének megsegítése, míg három gyermek esetében nyelvfejlődési elmaradás, valamint artikulációs és fonológiai zavar terápiája folyik jelenleg. Kiemelt fontosságú a pályázat által nyújtott lehetőség, mely segíti e kisgyermekek nyelvi és beszédszínvonalának fejlődését, a későbbi iskolai lemaradások megakadályozását, a részképességek perszonalizált fejlődését, hosszútávon a konstruktív életvezetés megvalósulását.