quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Időpontfoglalás nélkül intézhetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyek a kormányablakokban

2021. május 03.

Több mint 4,2 millió védettségi igazolványt gyártottak le a mai napig, a beoltottak és koronavírus-fertőzésen igazoltan átesettek számára automatikusan kézbesítik az okmányokat.

Amennyiben az igazolvány nem érkezik meg, vagy az azon szereplő adatok pontosítása szükséges, elektronikusan a magyarorszag.hu oldalon, személyesen pedig a kormányablakokban lehet bejelentést tenni, utóbbiak május 3-a óta már előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatosan ügyintézés céljából.

A védettségi igazolványok kiállítása és postázása az oltási programhoz hasonlóan példátlanul összetett logisztikai feladat, eddig 3,6 millió okmányt állítottak ki a beoltottak, több mint 660 ezret pedig a fertőzésen átesettek számára, ezeket a lakcímkártyán szereplő tartózkodási helyre, ennek hiányában az állandó lakcímre kézbesítik. Amennyiben a védettségi igazolvány nem érkezik meg az arra jogosult részére, elektronikus úton a www.magyarorszag.hu Egészségügy menüpontját kiválasztva tehetnek bejelentést az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok. Az okmány pótlását vagy cseréjét szintén ezen az oldalon, illetve személyesen is lehet kezdeményezni.

A kormányhivatal minden esetben kivizsgálja, miért nem érkezett meg a védettségi igazolvány, akár az elektronikus bejelentést, akár a személyes ügyintézést választotta az ügyfél. A hivatal leellenőrzi, hogy elkészült-e az oltási igazolvány, azt hová kézbesítették, illetőleg pótlás esetén intézkedik a kártya legyártásáról, de fontos tudni, hogy kártyakiállítás nem történik a kormányablakokban, a kézbesítés minden esetben postai úton történik.

A beoltottak maguk is leellenőrizhetik, hogy a védőoltás beadásának tényét az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térében (EESZT) rögzítették-e, ami azért fontos, mert az igazolvány gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amiket az oltóponton rögzítettek. Ez az EESZT lakossági portálján keresztül, a https://www.eeszt.gov.hu/ oldalon lehetséges.

Amennyiben az oltás beadásának ténye még napok később sem jelenik meg a rendszerben, úgy az oltott személy kérheti az oltóponttól, háziorvostól, hogy rögzítse az adatokat.

Védettségi igazolványra mindenki jogosult, aki megkapta legalább az első védőoltását, vagy igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, és az ingyenes okmányt automatikusan postázzák. Az oltottak esetében a kártyának nincs lejárati határideje, míg a fertőzésből való felgyógyulással megszerzett védettségi igazolvány érvényessége a gyógyulást követő 6 hónap. Az igazolvány kiállítására azok esetében is lehetőség van, akik tudtukon kívül esetek át a fertőzésen. Ők az okmányt személyesen vagy a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül kérelmezhetik 3000 forint ellenében, valamint egy olyan, akkreditált labor által kiállított lelet bemutatásával, amely igazolja, hogy az érintett szervezetében jelen van a koronavírus elleni védőanyag. A kártya érvényességi ideje ez esetben az ellenanyag jelenlétét kimutató vizsgálat dátumát követő négy hónap.

Forrás: kormanyhivatal.hu