quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Tovább gyűrűzik a Jovány-botrány: megint hazudik a Márki-Zay-média

2021. április 24.

A kormányhivatal rögzítette: az összes Jovány-busz engedélyének bevonását annak a potenciális veszélyhelyzetnek a megszüntetése indokolta, amelyet az idézett elő, hogy Hódmezővásárhelyen olyan buszokkal szállítottak embereket, amelyeknek erre való alkalmasságát senki nem vizsgálta.

Az adófizetők súlyos tízmillióiból fenntartott városházi propagandamédia csúcsra járatja a szerecsenmosdatást: ezúttal a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatalról közölt hazugságokat a vásárhelyi buszközlekedés ügyében Jovány Gyula vállalkozó és Szabó János önkormányzati tanácsadó nyilatkozatai alapján. A kormányhivatal helyreigazításra szólította fel Márki-Zay lakájmédiáját, az ezzel kapcsolatos közleményt a Promenad.hu-nak is megküldte.

Korábban több cikkben is megírtuk: a Jovány Gyula által „újragondolt” vásárhelyi buszközlekedést szolgáltató Jovány Busz Kft. tevékenységét március 3-án, háromnapnyi működés után „engedély nélküli buszokkal végzett személyszállítás” miatt három hónapra felfüggesztette a kormányhivatal. Tette mindezt két, egyaránt 100 ezer forintos büntetés után azért, mert a vállalat annak ellenére járatta a helyi tömegközlekedésben az SLU-761 és SLU-762 rendszámú buszait, hogy azokra nem rendelkezett a „közforgalmú személyszállításra alkalmas minősítéssel”. Ráadásul ezeknek a közforgalmú személyszállításhoz szükséges engedélyeknek a megszerzését korábban, március 1-je előtt Jovány Gyula NEM KEZDEMÉNYEZTE a nemzeti közlekedési hatóságként eljáró illetékes szervnél.

A felfüggesztést követően Jovány az ügyeskedő vállalkozó tankönyvi példáját adta elő buszai engedélyeztetése körül. Megpróbálta megoldani – mondjuk így – „okosban”, azaz egy Pest megyei magán-vizsgaállomáson levizsgáztatni a buszokat. Csakhogy a hatályos jogszabályok szerint ez a vizsgáló állomás nem volt jogosult erre a vizsgáztatási eljárásra, ezért a „közforgalmú személyszállításra alkalmas” minősítés megszerzését hivatalból jogellenesnek minősítette, és visszavonta a Pest Megyei Kormányhivatal. Azt követően, hogy nem jött össze a Pest megyei magánakció, Jovány szinte azonnal elkezdte árulni járműveit a hasznaltauto.hu oldalon. Közben Soltész Miklós, a Miniszterelnökség államtitkára a Parlamentben tette világossá: Joványnak nem voltak kellő számban buszai a Márki-Zaytól elnyert szolgáltatáshoz, ezért kellett külföldről járműveket vásárolnia. Leszögezte: a Jovány Busz Kft. olyan buszokat hozott be Magyarországra, melyeket Belgiumban, majd Lengyelországban „sok-sok százezer kilométerrel leselejteztek”.

A vállalkozás egyébként közben a Szegedi Törvényszékhez fordult, hogy megtámadja a kormányhivatal 100 ezer forintos közigazgatási bírságát, valamint azonnali jogvédelem iránti kérelmet is előterjesztett működésének március 3-i, három hónapra szóló felfüggesztése kapcsán. Csakhogy formai és eljárásjogi hiányosságok miatt a bíróság is lepattintotta Joványt.

A városházi propagandamédia most újabb hazugsághadjáratot indított a buszmutyi kapcsán, hogy a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatalra hárítsa Márki-Zay és Jovány szerencsétlenkedése kapcsán a felelősséget. A propisajtó arról számolt be: Jovány Gyula szerint elfogultságra hivatkozott a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal, így az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz továbbította az ügy további menetét. Márki-Zay buszos haverja szerint ez a lépés is vállalkozása ellehetetlenítéséről szól.

Csakhogy a kormányhivatal nem hagyta annyiban, és pontokba szedve cáfolta a valótlanságokat. Egyúttal jelezte, amennyiben nem korrigálják a hazugságokat, jogi útra terelik az ügyet.

A Márki-Zay-lakájmédia először is azt a hamis látszatot kelti, hogy a kormányhivatal Jovány Busz Kft. tekintetében folytatott eljárásai jogszerűtlenek voltak, továbbá hogy a kormányhivatal a Jovány Busz Kft. eddigi eljárásai során is elfogult volt. Ezzel szemben az az igazság, hogy március 22-én a Jovány Busz Kft. jogi képviselője tett kizárási indítványt a hivatallal szemben, amit tudomásul vettek.

„Nem a kormányhivatal jött rá, hogy elfogult, hanem a Jovány Busz Kft. nyújtott be a kormányhivatallal szemben kizárási indítványt. A Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal a kizárási indítványnak megfelelően járt el. Szükséges rögzíteni, hogy a kormányhivatal ellenőrzése nem volt jogszabálysértő. Ezt a tényt támasztja alá, hogy az eljáró bíróság a Jovány Busz Kft. azonnali jogvédelem iránti kérelmét több alkalommal is elutasította” – derül ki a kormányhivatal közleményéből.

A Jovány-buszok március eleji ellenőrzésével kapcsolatban azt írják: a Csongrád-Csanád Megyei kormányhivatal ellenőrzése és eljárása nem volt jogszerűtlen, e tényt bírósági döntés is rögzítette. A kormányhivatal nem menet közben, hanem szabályszerűen, a végállomásukon ellenőrizte az engedély nélküli buszokat.

„A Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal nem tartotta magát elfogultnak az ügyben, hanem a Jovány Busz Kft. kérte a kizárását. Az összes busz engedélyének bevonását annak a potenciális veszélyhelyzetnek a megszüntetése indokolta, amelyet az idézett elő, hogy Hódmezővásárhelyen olyan buszokkal szállítottak embereket, amelyeknek erre való alkalmasságát senki nem vizsgálta” – rögzítik a valós tényt.

Hozzáteszik: a kormányhivatal elfogultságát a Jovány Busz Kft. indítványozta, jóval a hivatkozott döntést követően, így a hatóság nem tartotta magát elfogultnak az ügy elintézésekor. „A Jovány Busz Kft. vonatkozó engedélyének 3 hónapra való felfüggesztését az indokolta, hogy az ellenőrzés és ellenőrzést követően kiszabott bírságok ellenére tovább folytatta a jogszabálysértő tevékenységét, amely utasbiztonsági kockázatokat is hordozott” – mutatnak rá sokadszorra, miért kellett március 3-án felfüggeszteni a cég tevékenységét.

A kormányhivatal azt is egyértelműsíti, a városházi propisajtó fröcsögésének alapjául szolgáló Facebook-bejegyzésében Szabó János összemossa a kormányhivatal eljárást a bíróságra beadott jogvédelmi igénnyel, mely tőlük teljesen független. „Szabó János, Hódmezővásárhely Önkormányzatának tanácsadója tehát két jogi eljárást teljességgel összetéveszt, amely szakmailag nem elfogadható egy megyei jogú város tanácsadójától” – jegyzik meg.

Arra is kitérnek, Szabó János és a Márki-Zay-lakájmédia az iskolabuszokat érintően is csúsztat. Egyúttal tisztázzák, miért nem végezheti jelenleg Jovány az iskolabusz-szolgáltatást, miért kértek tőle korában hiánypótlást cége felfüggesztését követően. „A vádaskodó újságcikk alapjául szolgáló Facebook-bejegyzésben az önkormányzat tanácsadója, Szabó János sajnos ezúttal is téves állítást fogalmaz meg, és összetéveszt két különböző eljárást. A hivatkozott eljárásban a kérelmező Jovány Gyula egyéni vállalkozó, és nem a Jovány Busz Kft. volt. A hiánypótlást az indokolta, hogy Jovány Gyula egyéni vállalkozóként korábban egyáltalán nem látott el menetrendszerű tanulói személyszállítási tevékenységet” – mutatnak rá.

Miután minden csúsztatást cáfoltak, a nyilatkozat végén újra rögzítik: „a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal nem tartotta elfogultnak magát az ügy elintézésében. Erre irányuló indítványt a Jovány Busz Kft. terjesztett elő, amelyet a kormányhivatal az irányadó joggyakorlatnak megfelelően kivizsgáltat a felettes szervével.”