quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Kanda Imre főmérnök: június elején érkezik a 4. Tram-train szerelvény

2021. április 20.

A napokban, a hét elején 2 jármű lesz/van Vásárhelyen, (erről mi is beszámoltunk tegnap több ízben – a szerk.), a rendszernek egy olyan próbája zajlik ugyanis, amihez 2 jármű kell – közölte a főmérnök. Ismertette, a váltóállítások mellett az úgynevezett  ellenmenet kizárásának fontos próbája is most van. Az ellenmenet kizárás azt jelenti, hogy: a vásárhelyi szakaszon 3 helyen 2 vágányú a közlekedése a tram-tran-nek, a többi szakaszon egy. A próba pedig arról szól, hogy mégcsak véletlenül se fordulhasson elő olyan, hogy például a Nagyállomásról indul el egy járat a Népkert felé, közben a Kossuth térről a Nagyállomáshoz és az egyvágányú szakaszon találkozzanak, szembe menjenek egymással. Normál körülmények között természetesen maguk a vezetők is meglátják egymást, de egy nagyon ködös estén például már nem biztos hogy akkora távra előre lát a szerelvényvezető – részletezte Kanda Imre.

Az ellenmenet kizárására komoly rendszerek épültek mind a szerelvényekre, mind a perem melletti részekre, ezeket tesztelik most a két járművel városunkban – mondta el a főmérnök, hozzátéve, ezeknek a berendezéseknek a kommunikációját is tesztelik. Ezek rendkívül fontos próbák.

A főmérnök a Rádió7 keddi Közös nevezőjében arról is beszélt, 3 prototípus érkezett meg, az első kettő a próbák végén tart, utána közlekedhetnek tesztüzemmódban, de ez egy hónapon belül megkezdődik.

Ha a típus engedélyt megkapják a proto-szerelvények, akkor jönnek a szériajárművek, amelyeknek már csak kb 2-3 ezer km-t kell teljesíteni próbaüzemmódban. A 4. szerelvény június elején várható, az 5. pedig júliusban – hangzott el.

Amennyiben 5-6 jármű már átesett a teljes hatósági vizsgán, akkor a MÁV dönthet úgy, hogy megindítja utasokkal a közlekedést, egy átmeneti menetrend szerint.

fotó archív/radio7

A szerelvényeket karbantartó járműtelep már áll Szegeden, itt a belső szereltség kiépítése zajlik már. Illetve egy tárolócsarnok épülhet majd a tervek szerint Hódmezővásárhelyen, a végállomás egyik vágányát hosszabbítják majd meg a MÁV területe felé, és ott épülne egy tárolásra alkalmas csarnok.

A főmérnök hangsúlyozta, vannak olyan karbantartási tesztelési munkálatok, amelyeket minden nap elvégeznek majd a Tram-train-en, vannak heti rendszerességűek és haviak is.

Mucsi László projekttanácsadó elmondta, a maradék kertészeti munkák még zajlanak, de forgalomkorlátozásokra továbbra sem kell számítani. Ugyanakkor felhívta a figyelmét minden közlekedőnek, hogy fokozott körültekintéssel közlekedjenek, hiszen most már rendszeresen és egyre többet találkozhatunk a villamosokkal. Emlékeztetett, a villamosnak mindig elsőbbsége van a körforgalomban, és bár a gyalogosnak a zebrán ugyanúgy elsőbbsége van, ők is figyelmesebben közlekedjenek, a villamos fékút távolsága ugyanis más, mint egy autóé.

 

Aktuálisan kapcsolódó cikkeink:

Sok fotó és videó a hétfői, vásárhelyi dupla Tram-trainről!

Újabb történelmi esemény: két Tram-train érkezett Vásárhelyre!