Kanda Imre főmérnök: június elején érkezik a 4. Tram-train szerelvény

A napokban, a hét elején 2 jármű lesz/van Vásárhelyen, (erről mi is beszámoltunk tegnap több ízben – a szerk.), a rendszernek egy olyan próbája zajlik ugyanis, amihez 2 jármű kell – közölte a főmérnök. Ismertette, a váltóállítások mellett az úgynevezett ellenmenet kizárásának fontos próbája is most van. Az ellenmenet kizárás azt jelenti, hogy: a vásárhelyi szakaszon 3 helyen 2 vágányú a közlekedése a tram-tran-nek, a többi szakaszon egy. A próba pedig arról szól, hogy mégcsak véletlenül se fordulhasson elő olyan, hogy például a Nagyállomásról indul el egy járat a Népkert felé, közben a Kossuth térről a Nagyállomáshoz és az egyvágányú szakaszon találkozzanak, szembe menjenek egymással. Normál körülmények között természetesen maguk a vezetők is meglátják egymást, de egy nagyon ködös estén például már nem biztos hogy akkora távra előre lát a szerelvényvezető – részletezte Kanda Imre.
Az ellenmenet kizárására komoly rendszerek épültek mind a szerelvényekre, mind a perem melletti részekre, ezeket tesztelik most a két járművel városunkban – mondta el a főmérnök, hozzátéve, ezeknek a berendezéseknek a kommunikációját is tesztelik. Ezek rendkívül fontos próbák.
A főmérnök a Rádió7 keddi Közös nevezőjében arról is beszélt, 3 prototípus érkezett meg, az első kettő a próbák végén tart, utána közlekedhetnek tesztüzemmódban, de ez egy hónapon belül megkezdődik.
Ha a típus engedélyt megkapják a proto-szerelvények, akkor jönnek a szériajárművek, amelyeknek már csak kb 2-3 ezer km-t kell teljesíteni próbaüzemmódban. A 4. szerelvény június elején várható, az 5. pedig júliusban – hangzott el.
Amennyiben 5-6 jármű már átesett a teljes hatósági vizsgán, akkor a MÁV dönthet úgy, hogy megindítja utasokkal a közlekedést, egy átmeneti menetrend szerint.

fotó archív/radio7
A szerelvényeket karbantartó járműtelep már áll Szegeden, itt a belső szereltség kiépítése zajlik már. Illetve egy tárolócsarnok épülhet majd a tervek szerint Hódmezővásárhelyen, a végállomás egyik vágányát hosszabbítják majd meg a MÁV területe felé, és ott épülne egy tárolásra alkalmas csarnok.
A főmérnök hangsúlyozta, vannak olyan karbantartási tesztelési munkálatok, amelyeket minden nap elvégeznek majd a Tram-train-en, vannak heti rendszerességűek és haviak is.
Mucsi László projekttanácsadó elmondta, a maradék kertészeti munkák még zajlanak, de forgalomkorlátozásokra továbbra sem kell számítani. Ugyanakkor felhívta a figyelmét minden közlekedőnek, hogy fokozott körültekintéssel közlekedjenek, hiszen most már rendszeresen és egyre többet találkozhatunk a villamosokkal. Emlékeztetett, a villamosnak mindig elsőbbsége van a körforgalomban, és bár a gyalogosnak a zebrán ugyanúgy elsőbbsége van, ők is figyelmesebben közlekedjenek, a villamos fékút távolsága ugyanis más, mint egy autóé.
Aktuálisan kapcsolódó cikkeink:
Újabb történelmi esemény: két Tram-train érkezett Vásárhelyre!