quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Promenad.hu archívum

A negyedik és az ötödik tram-train is megérkezik a nyáron

2021. április 20.

Júniusban és júliusban újabb szerelvények érkezése várható, és mivel ezek már nem prototípusok, hanem szériajárművek, ezért már jóval kevesebb próbakilométert kell futniuk a forgalomba állítás előtt, mint korábbi társaiknak. A Rádió 7 Közös Nevezőjének keddi vendégei Kanda Imre, a tram-train beruházás főmérnöke és Mucsi László projekttanácsadó voltak.

Kanda Imre elmondta, a napokban két tram-train is Vásárhelyen fut, ugyanis a rendszer olyan próbája zajlik, amihez két jármű szükséges. A váltóállítások mellett az úgynevezett ellenmenet kizárás fontos próbáját végzik a hét első felében. Utóbbi lényege, hogy két járművel a forgalomba állítás után ne forduljon elő olyan, hogy egy vágányon szembetalálkozzanak, hanem a városban kialakított dupla vágányokon (Népkert, Kossuth tér, Nagyállomás) kerüljék el egymást. Ehhez a fedélzeti berendezések, jelzésgépek, számítógépek nyújtanak segítséget.

Nemrég a harmadik szerelvény is megérkezett Szentesre, így most állítják össze és hamarosan megkezdi a próbákat. A főmérnök kifejtette: az első két prototípus a funkcionális próbák végén tart, és várhatóan egy hónapon belül elindul az egyenként 15 ezer kilométeres próbafutás. Ezt az első három szerelvénynek kell megtennie, összesen 50 ezer kilométert – hibamentesen.

Mindenki számára vonzóvá teszik a tram-traint 1

A negyedik szerelvény június első felében, míg az ötödik július első felében várható, de mivel ezek már szériajárművek, ezért jóval kevesebb vizsgálat vár rájuk, és elég nekik 2-3 ezer kilométert megtenniük a forgalomba állítás előtt – ismertette Kanda Imre. Idén összesen 8 szerelvényt szállítanak Valenciából Magyarországra. Mint elhangzott, az a MÁV-csoport döntése lesz, hogy amikor itt lesz már 5-6 kocsi, akkor elindítják-e a tram-traint egy nem végleges menetrenddel, ritkább járatokkal.

Mucsi László elmondta, jelenleg a rendszer beállítása, illetve forgalombiztonsági, utastájékoztatók és jelzőlámpák szabályozása van folyamatban. Emellett kerti munkálatokra is sor kerül. – Forgalmi akadályra már nem kell számítani. Mivel egyre többször jelennek meg a szerelvények a városban, ezért a vágányokra ne parkoljon senki és mindenki tartsa be a kreszt, ne rutinból közlekedjünk. A körforgalmakban mindig a villamosnak van elsőbbsége, a kijelölt gyalogátkelőknél pedig a gyalogosoknak, de mivel a szerelvények fékútja a többi járműnél hosszabb, ezért erre oda kell figyelni – sorolta a projekttanácsadó.

Még az idén bemutatkozhat a tram-train a leendő utasainak 2

A műsorban arról is szó esett, hogy ajánlati felhívást tettek közzé a járművek tárolására szolgáló csarnok tervezésére, ami a vásárhelyi Nagyállomáson épül meg.