Tárolócsarnokot kapnak a tram-train járművek

A NIF ajánlati felhívást tett közzé a hibrid járművek tárolására szolgáló csarnok tervezésére.
A beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette egy hódmezővásárhelyi, a tram-train járművek tárolására alkalmas kocsiszín tervezéséről szóló ajánlati felhívást. A nyertes ajánlattevőnek a tervezés során engedélyezési tervet és tenderdokumentációt kell készítenie, emellett be kell szereznie a szükséges hatósági engedélyeket is.
A csarnokban 4,5 kilométer vágánynak kell helyet kapnia.
A tervezés során többek között az alábbi szempontokat szükséges figyelembe venni:
- a járműtároló csarnoknak 8 jármű befogadására kell alkalmasnak lennie;
- a hódmezővásárhelyi állomás mellett létesülő városi vasúti végállomáshoz kell vágánnyal és felsővezetékkel csatlakoznia;
- a csarnok vágányhálózatának legalább 1,5 km egybefüggő csatlakozó vágányt, és legalább 3 km hosszú egymással párhuzamosan futó tároló vágányt kell tartalmaznia a szükséges kitérőkkel és biztosítóberendezéssel;
- a helyiségben biztosítani kell a 600 V (egyenáram) feszültségű felsővezeték-hálózatot a járművek temperálásához;
- ki kell építeni az éjszakai tárolási idő alatti járműtakarításhoz szükséges infrastruktúrát és a személyzet tartózkodó és szociális helyiségeit, valamint a raktárhelyiségeket;
- továbbá gondoskodni kell a megfelelő tűzvédelmi- és vagyonvédelmi rendszerekről.