Tárolócsarnok is épül majd Vásárhelyen a tram-train-hez – a pályázati kiírást már közzé is tette a beruházást végző NIF

A felhívás szerint:
A csarnokban 4,5 kilométer vágánynak kell helyet kapnia
A tervezés során − többek között − az alábbi szempontokat szükséges figyelembe venni:
- a járműtároló csarnoknak 8 jármű befogadására kell alkalmasnak lennie;
- a hódmezővásárhelyi állomás mellett létesülő városi vasúti végállomáshoz kell vágánnyal és felsővezetékkel csatlakoznia;
- a csarnok vágányhálózatának legalább 1,5 km egybefüggő csatlakozó vágányt, és legalább 3 km hosszú egymással párhuzamosan futó tároló vágányt kell tartalmaznia a szükséges kitérőkkel és biztosítóberendezéssel;
- a helyiségben biztosítani kell a 600 V (egyenáram) feszültségű felsővezeték-hálózatot a járművek temperálásához;
- ki kell építeni az éjszakai tárolási idő alatti járműtakarításhoz szükséges infrastruktúrát és a személyzet tartózkodó és szociális helyiségeit, valamint a raktárhelyiségeket;
- továbbá gondoskodni kell a megfelelő tűzvédelmi- és vagyonvédelmi rendszerekről.
A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train első két szerelvénye már megérkezett Vásárhelyre, és áprilisban várható a 3. is.
A teljes cikk ITT olvasható.
Kapcsolódó cikkeink közül néhány:
Lázár János: Közlekedésben a biztonság a legfontosabb! (Videó)
Lázár János: Újabb Tram-train szerelvény érkezett, a Vásárhely 2-es!
Forrás magyarépitok.hu, borítókép illusztráció