Hajmeresztő kifejezésekkel vágják át a vásárlókat

Az élelmiszerüzletek polcai ma már roskadásig vannak, sokszor nem is könnyű eligazodni a termékek között. Talán ezt használják ki egyes gyártók, akik nem restek a fogyasztók megtévesztésére sem. A hazai élelmiszeripari ágazatok képviselői ezért közösen szólaltak fel, hogy ideje lenne véget vetni ennek a gyakorlatnak az Európai Unió országaiban.
Minderről Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója beszélt az M1 Ma reggel című műsorában.
„Már közel egy évtizede létezik az a szabály, hogy például a tej, a joghurt, vagy a sajt nem használható olyan termékek megnevezésére, amelyek nem láttak tehenet, vagyis nem valódiak” – mondta Harcz Zoltán.
A szakember szerint nem minden fogyasztó élelmiszeripari-mérnök, így nem mindig tudják eldönteni, hogy valójában mit is vásárolnak.
Mint mondta, olyan hajmeresztő kifejezésekkel találkozhatunk az üzletek polcain, mint a növényi sajt, vagy mondjuk a rizstejszin.
„Fontos feladat, hogy próbáljuk elmagyarázni a fogyasztóknak, hogy rizstejszin nincs, az egy ital” – mondta a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója.
Harcz Zoltán arról is beszélt a műsorban, hogy milyen megtévesztő módszerekkel élnek egyesek.
Sokszor a tejesdobozra hasonlító csomagolásban a tejek között találni rizs- vagy mandulaitalt – mondta a szakember, aki szerint néhány hónapon belül megszülethet a döntés Brüsszelben.
„Amint a jogszabály hatályba lép Magyarországon, fel kell lépni a növényi sajt és hasonlók árusítása ellen” – tette hozzá Harcz Zoltán.
(Forrás: hirado.hu; Borítókép: illusztráció)