quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Már a reklámokban is érzékenyítenek transzneműekkel

2021. március 26.

Nemcsak az Európai Parlament, hanem az Európai Unió járványügyi ügynöksége, illetve az Európai Bizottság is félrekezelte, rosszul értékelte a koronavírus-járványt, és ebből adódóan nemhogy megkönnyítette volna a tagállamoknak a védekezését, hanem éppenhogy megnehezítette” – mondta Kovács István, az Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Emlékeztetett arra, hogy amikor tombolt a járvány Olaszországban, még mindig alacsony kockázatúnak minősítette az uniós járványügyi hatóság a koronavírust, és azzal volt elfoglalva, hogy Magyarországot és Lengyelországot leckéztesse jogállamiságból ahelyett, hogy felemelte volna a szavát az ellen, hogy Olaszországban a vezető politikusok arra biztatták az embereket, hogy menjenek nyugodtan étterembe meg az utcára.

A másik téma az LMBTQ-közösséghez tartozók szabadságáának biztosítása az Európai Unióban az Európai Parlament javaslatára, „ez látszatra nem több mint egy politikai deklaráció” – fogalmazott Kovács István, majd hozzátette, hogy „Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke legelső programalkotó beszédében – amit ez Európai Parlamentben mondott el – már kiemelte ezt a területet”.

A kérdésre, hogy el lehet-e jutni odáig, hogy ez lesz a jogállamiságra hivatkozás következő fegyvere, Kovács István úgy válaszolt, hogy „erről már nyíltan beszélnek, a cél mindenképpen ez. A józanul gondolkodó politikai erőknek meg az a feladatuk, hogy ezt megakadályozzák”. Szerinte

a jogállamiság fogalmát az Európai Unió, az Európai Unió Bírósága, az Európai Bizottság és az Európai Parlament a saját politikai érdekeinek és politikai ízlésének megfelelően tölti fel tartalommal.

Abba az irányba mennek a folyamatok, hogy a demokrácia és a jogállamiság nevében a szólásszabadságot olyan korlátoknak tegyék ki, hogyha valaki azt mondja egy magánbeszélgetés során, hogy ez a bizonyos LMBTQI vagy a gender az egy politikai ideológia, és ez káros, az büntetőjogi kategória lesz – hangsúlyozta Kovács Zoltán.

Véleménye szerint „a probléma első megjelenése a 18. század vége, a jakobinus diktatúra, amikor azt mondták, hogy a szabadság ellenségeinek nem jár a szabadság, és bár hivatalosan azt hirdették, hogy testvériség, szabadság, egyenlőség, tízezerszám küldték az embereket a guillotine alá, nyilvánvalóan mindezt a szabadság nevében”.

A bolsevikok és a nácik is pontosan ugyanezt tették, tehát ilyen értelemben, hogy a demokráciára vagy valamifajta felsőbb politikai ideológiára hivatkozva korlátozzák az emberek alapvető szabadságjogait, ez az eszmeiség nagyon is rokonítható a 20. századi elnyomó diktatúrákéval – tette hozzá.

Egy konkrét példa, hogyan valósul ez meg a gyakorlatban: transznemű gyermekkel reklámozza egy kozmetikai cég a hajápoló termékét. A reklámfilmben a gyerek elmondja, hogy fontos volt a nemváltása során, hogy hosszú haja legyen.

Egyre több érzékenyítő reklám jelenik meg napjainkban.

Döbbenetes ez a reklámfilm, leszbikus párnak írják le a szülőket, de szerintem egyikük transzgendernek tűnik, talán férfiról van szó, aki nőként él, de a pár által nevelt gyermek is sajnos transzgenderként jelenik meg. Egy kisfiúról van szó, akinek hosszú haja van, azt fésülgetik, majd hajgumit rak a hajába, és lányként mutatkozik be – részletezte a reklámfilmben látottakat Schittl Eszter, a CitizenGo munkatársa. „Úgy gondolom, hogy nagy felelőtlenség ezt kommunikálni, és már szinte a gyermekbántalmazást súrolja” – hangsúlyozta a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Egyre több fronton kell harcolni az LMBTQ-propagandával szemben.

Ez romboló gondolat, hogy a gyermek maga dönthet arról, hogy milyen nemű, és a felnőttek bátorítják, akár cégek reklámjain vagy sorozatokon keresztül is bátorítást kap, vagy már az orvosi szakma is változtatott a protokollján, miszerint nyugodtan adhassanak a gyereknek hormonkészítményt. Mindezek miatt védtelenek lesznek a gyermekek – fejtette ki véleményét.

A CitizenGo munkatársa szerint „ez az ideológia eljut a gyerekekhez, befolyásolja őket, és a felnőttek pedig ahelyett, hogy megvédenék őket ezektől a hatásoktól, még ösztönzik is őket”.

„Nagyon fontos, hogy mind az orvosi szakma képviselői, mind a politikusok, mind a civil szereplők, szülői csoportok, családszervezetek még időben felszólaljanak, hogy a normalitás talaján maradjunk” – hangsúlyozta.

Mi áll valójában az LMBTQ-propaganda mögött?

Schittl Eszter példaként hozta fel, hogy az alkoholizmusra vagy a fiataloknál is megjelenő anorexiára senki nem mondaná, hogy el kell fogadni, és ne segítsünk. „Ez a logika megreked az LMBT-lobbi által kommunikált üzenetekben, mivel ezek azt sulykolják, hogyha valaki másneműnek érzi magát, akkor igenis támogatni kell ebben.

A CitizenGo munkatársa felhívta a figyelmet arra, hogy látnunk kell ezt a „csuszamlós lejtőt”, hiszen korábban még csak annyit mondtak, hagyjuk, hogy a hálószobában két felnőtt ember azt csináljon, amit akar, aztán amikor ezt már a társadalm tudomásul vette, akkor jogi elismerést követelnek, majd az egész homoszexuális témához hozzátették a transzgendertémát, hogy az ember lehet férfi vagy nő, utána már nem is csak férfi vagy nő, hanem bármi más is.

Látjuk azt, hogy egyre drasztikusabb ötletekkel jelennek meg, és elvárják a társadalomtól, hogy ezt elfogadja

– fogalmazott.

Erre lobbit építenek a médiában, a különböző nagyvállalatokon keresztül ezt népszerűsítik, ami a fiatalok körében nagyon gyorsan kezd felkapottá, divatossá válni, „és később már szinte kötelező elfogadni, és azokat üldözik – akár jogi eszközökkel is –, akik ezt nem fogadják el” – tette hozzá.

 

 

forrás hirado.hu