quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

A dühöngő utast is megszelidíti az ellenőr testkamerája

2021. március 18.

A tesztelésbe a jegyellenőrökön kívül az utaskoordinátorokat is bevonták, így az utasok nemcsak a villamosokon, a trolibuszokon és a kisföldalattin, hanem már a metróállomások belépési pontjain is találkozhatnak testkamerás BKK-munkatársakkal – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Mint írták, az eszközök megítélése változó, de az érintettek többségében elfogadják és hasznosnak találják az alkalmazását. Testkamerát a közlekedési ágazat több hazai szereplője is használ, tapasztalataik kedvezőek. Az utasok az ellenőrzés során nagyobb készséget mutatnak az együttműködésre, egyúttal csökken a konfliktushelyzetek kialakulásának veszélye.
Az elmúlt években több olyan eset is napvilágra került, amelyben a közösségi közlekedést igénybe vevő ügyfelek és a BKK jegyellenőrei között kialakult nézeteltérés okát utólag nehéz volt rekonstruálni. Az ilyen helyzeteket is egyértelműbbé teszi, ha a testkamera által készített felvétel objektív bizonyítékkal szolgál a panaszok utólagos kivizsgálásához – olvasható a BKK közleményében.

Emlékeztettek, a BKK jegyellenőrei – első lépésként – január 28-tól három nemzetközi gyártó eszközeit kezdték tesztelni. Ekkor elsősorban kiemelt fővárosi vonalakon, az 1-es, a 4-es és a 6-os villamoson, valamint a kisföldalattin használták a különböző testkamerákat, később azonban bővült az érintett járatok köre.

A BKK reményei szerint a tesztidőszak, majd a sikeres beszerzési eljárás lefolytatása után a leginkább megfelelő testkamerákat működtetheti majd, amelyek a munkatársaknak a legkényelmesebb használatot biztosítják, valamint az utasok körében is kedvező fogadtatásra találnak – olvasható a közleményben.

 

mti, borítókép illusztráció