Hamarosan újra felbukkan Vásárhelyen a Tram-train

Ezzel kapcsolatban a főmérnök ismertette – és egyúttal felhívta a figyelmet is – az autósok a jelzőlámpás csomópontoknál a KRESZ szabályainak megfelelően álljanak meg a STOP vonalon, mert másképp a kamerák nem fogják érzékelni őket, és így a saját menetidőnk hosszabbodik meg.
A főmérnök az első prototípus vásárhelyi látogatásával kapcsolatban elmondta, minden követelménynek megfelelt a jármű, elsősorban az egyenáramú teljesítést tesztelték és mérték, de dízelben is ment Vásárhely és Szeged között, ott is minden rendben volt.
Kanda Imre emlékeztetett, nagyon komoly hatósági vizsgákon kell megfelelnie a Tram-train-nek, és emellett a 3 prototípusnak 50 ezer km-t kell teljesítenie próbaüzemmódban.
Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk, megérkezett a 2. prototípus is Szentesre, ennek a szerelvényen ugyanazokon a teszteken kell majd átesnie.
Mucsi László projekttanácsadó ismertette, a növénytelepítések nagy része már lezajlott, a közel 400 fából pedig már csak 30-40 van hátra. Kisebb aszfaltozási munkálatok vannak még hátra a Kistópart utcai körforgalmi csomópontnál.

fotó radio7, archív
A tanácsadó felhívta a lakosság figyelmét, ha a 2 szerelvény majd rendszeresen közlekedik, fokozottan közlekedjenek az autósok. A körforgalomban például mindig a villamosnak lesz elsőbbsége.
Kapcsolódó cikkeink
Lázár János: Újabb Tram-train szerelvény érkezett, a Vásárhely 2-es!
Breaking: Megérkezett a második Tram-train Szentesre! (Fotók + Videók)