Izer Norbert: a koronavírus-válságban nagy segítség az online adóügyintézés

A cégek már több mint egy évtizede elektronikusan intézik adóügyeiket, bevallásaikat is így küldik el – emlékeztetett az államtitkár. 2017 óta – az Európai Unióban egyedülálló módon – még az ellenőrzés is lefolytatható online – tette hozzá. A papírmentes megoldások gyorsak, egyszerűek, népszerűek és még a járványügyi kihívásokra is jó választ adnak. A magyar adó-technológiai újítások révén egyszerűbbé vált a kapcsolattartás a könyvelőkkel, adótanácsadókkal is – mondta Izer Norbert.
A digitális átállás legújabb mérföldkövére, az online számlázásra kitérve az államtitkár hangsúlyozta azt is, hogy a gazdaságfehérítés és az adminisztráció-csökkentés mellett a koronavírus-válságban is nagy segítséget jelent a vállalkozásoknak és az adóügyi szakembereknek is. Az online számlarendszerben ugyanis a legtöbb könyveléshez szükséges adat rendelkezésre áll.
Izer Norbert szerint az elmúlt időszakban komoly feladat hárult a könyvelőkre és az adótanácsadókra, hiszen a digitális átalakulás útján leginkább az adózási szakemberek tudják végigvezetni a vállalkozásokat. A könyvelőket tömörítő szakmai szervezetek többsége segíti tagjait a technológiai újítások alkalmazásában, amely most nemcsak a könyvelők és ügyfeleik, hanem az egész ország érdeke – húzta alá az államtitkár. Mint mondta: a digitális adóügyintézés az egyik legfontosabb eleme lehet a gazdaság újraindításának. Hosszútávon ugyanis az ország versenyképességét növeli, rövidtávon pedig az online kapcsolattartás a személyes találkozások helyett még a vírus terjedésének is gátat szab – jegyezte meg Izer Norbert.
(Borítókép: illusztráció)