quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Az alkotópedagógiai úttörői a Digitális Alkotóműhelyben

2021. március 08.

A Hódmezővásárhelyi SZC Cseresnyés Kollégium ad otthont egy a XXI. századi oktatás szolgálatában álló Digitális Alkotóműhelynek (DKA). A műhelyben tavaly júliusban JÖVŐTERVEZŐK címmel nyári tábort szerveztünk. Az egyhetes program során a Maker’s Red Box alkotópedagógiai tanagyagcsomag Zöld mérnök tematikáját dolgoztuk fel. Februárban meghívást kapott Kurusa József, a DKA műhelymestere és Horváthné Ruzsa Anita, hogy egy online konferencián mutassa be a megismert és feldolgozott tematikát.

A Makerspace Kft., a Maker’s Red Box alkotópedagógiai tananyagcsomagok fejlesztője és a hazai alkotópedagógia úttörője. Az alkotópedagógia közel hozza egymáshoz a munka és az oktatás világát, betekintést enged a diákok számára az alapvető munkakultúrába, a projekt jellegű működésbe, az innovációs folyamatokba és a vállalkozói létbe.

A Makerspace Kft. termékmenedzsere, Naszály Éva kérdéseinkre elmondta, hogy a Maker’s Red Box támogató webináriumokat azért hívták életre, hogy az iskolák, oktatási intézmények, munkáját segítsék. Ezen a fórumon tudnak vezető szakembereiktől kérdezni, illetve bemutatnak olyan tippeket, trükköket, amiket hasznosítani tudnak a munkájukban. Fontosnak tartják, hogy az oktatók egymást is megismerjék, rálássanak, hogy máshol hogyan alkalmazzák a tananyagokat. Hisznek abban, hogy ezzel a módszerrel közösen valódi szemléletváltozást tudnak elérni az oktatásban, és rámutatnak arra, hogy igenis lehetséges XXI. századi készségeket tanítani a diákoknak, úgy, hogy ezt közben élvezik is!

Az alkotópedagógiai úttörői a Digitális Alkotóműhelyben 1

A webinárium meghívottjai olyan oktatók, pedagógusok és műhelymesterek voltak, akik már elkötelezték magukat az alkotópedagógiai oktatás és a Maker’s Red Box tananyagok mellett. Ezek olyan tananyagcsomagok, amelyek a tanulást és a tanítást újra pozitív élménnyé teszik. A kerettörténetekre épülő módszertan nagy előnye, hogy motiválttá teszi a diákokat és rejtett módon fejleszti technikai-  és szociális készségeiket. A tanulók összetett tárgyakat hoznak létre 3D nyomtató, lézervágó és hagyományos szerszámok használatával, valamint megismerkednek a programozás, a robotika és az áramkörök alapjaival, ezzel felkészülésük maximálisan igazodik a jövő munkaerőpiaci elvárásaihoz.

Az alkotópedagógiai úttörői a Digitális Alkotóműhelyben 2

A DKA oktatóinak előadása hiteles és inspiratív volt. A visszajelzések alapján elmondható, hogy sikerült meggyőzni a tanagyaggal ismerkedő szakembereket arról, hogy minden résztvevő számára nagy élmény lesz a tananyag feldolgozása. Az volt a cél, hogy gyakorlati példát is lássanak a digitális alkotóműhelyekben és iskolákban dolgozó pedagógusok a szervezéstől a megvalósításon át a végeredményig, és őszinte beszámolót halljanak a nehézségekről, illetve arról, hogy mi működött igazán jól. Ez alapján már mindenki sokkal könnyebben el tud indulni, és a gyakorlati tapasztalatokat a saját intézményi adottságaihoz tudja igazítani.

Örömmel mondhatjuk, hogy a tavaly elindult úton megyünk tovább. Idén nyáron is megszervezzük nyári táborunkat, ahol a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum jóvoltából újabb Maker’s Red Box tananyagokkal ismertetjük meg a tábor iránt érdeklődő diákokat. A kérdés már csak az, hogy a JÖVŐ VÁROSA vagy a SZUPERHŐSÖK tematikába vessük bele magunkat a ZÖLD MÉRNÖKÖK küldetésének teljesítése után? De legyen ez a jövő titka! Figyeljétek a hirdetéseinket, jelentkezni fogunk! Jelentkezz Te is a DKA nyári táborába!

Az alkotópedagógiai úttörői a Digitális Alkotóműhelyben 3

Forrás: Horváthné Ruzsa Anita, HSZC Cseresnyés Kollégium igazgatóhelyettes