Változásra kell számítani a NAV központi ügyfélszolgálatain

A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a NAV elektronikus szolgáltatásai biztosítják.
Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben a nav.gov.hu oldalról is elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás használatával igényelhető a TEL-nyomtatványon.
Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.
A gépjárműadóval kapcsolatban a 1819-es telefonszámon a 2-es főmenüpont kiválasztásával lehet kérdezni a NAV munkatársaitól.
Kérjük, hogy ügyfeleink csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát! Ha mindenképpen szükséges a személyes ügyintézéshez, időpont a nav.gov.hu, valamint a nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt foglalható.
Az egészség védelmének érdekében a NAV arra kér mindenkit, hogy a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával az ügyfelek nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre! Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.
(Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal; Borítókép: illusztráció)