Bajban vannak a számokkal Joványbusz-ügyben Vásárhely vezetői

Az új vásárhelyi buszprojekt bejelentése óta Márki-Zay Péter rendre arról beszélt, a Jovány-féle rendszerrel évi 20 milliót spórol a város, ennyivel olcsóbb ugyanis a meglehetősen furcsa körülmények között megszületett új koncepció, mint a Voláné volt, melyet kommunikációjukban mindig éves 110 millióban állapítottak meg, így emlegették. Ez számos, a polgármester által kezelt felületen, például a vasárnap esti szeánszokon visszanézhető, visszakereshető, sőt lakájsajtójuk a Hódpress január 16-i cikkében a polgármestert idézve, azt írja:
A város márciustól 20 millió forinttal olcsóbban, évi 90 millió forintból fogja a helyi személyszállítást megoldani a Jovány Busz Kft. által…
És ekkor eljött a február 28-a, a vasárnap esti Márki-Zay-féle heti mantragyűjtemény. Ennek 40-ik percében a polgármester kijelentette:
ez a projekt a városnak csak évi 96 (kilencvenhat!) milliójába fog kerülni.
Hát eddig 90 millióról és évi 20 milliós spórolásról beszéltek, csókolom! 96 az nagyon nem 90. Márki-Zay polcán, immáron nem először, franciakockásra kaparta magát a közgazdászdiploma…
Aztán eljött március elseje. A városházára ejtőernyőztetett jóbarát, Szabó János tanácsadó, a Márki-Zay által régen kinézett leendő alpolgármester is megszólalt az ügyben az új buszrendszer első napján. Facebook-oldalán ezt írja:
Vásárhely úgy gazdagodott egy széles közönség által rendszeresen és ingyenes igénybe vehető szolgáltatással, hogy 11 millióval kevesebbe kerül…
Tessék??? Volán 110 millió mínusz 11 millió, az 99 millió. 99 az nagyon nem 90, de nem is 96, mint azt Márki-Zay előző este mondta.
Ha naponta, kétnaponta ilyen tempóban csökken a Volán árához mért spórolás, akkor hét végére már akár drágább is lehet az új rendszer… Vagy ennyire nincsenek tisztában a számokkal és egymással sem egyeztetnek, vagy teljesen hülyének nézik a lakosságot, mondván lehet itt bármit mondani, lényeg, hogy mondjuk…
fotók, képek: Hódpress cikk, Márki-Zay Péter Facebook-oldala, Szabó János Facebook-oldala