Káosz: a Volán és a Jovány buszai is járnak Vásárhelyen!

Március elsején, hétfőn olyan kezdődött Vásárhelyen, ami talán eddig soha: két buszszolgáltató is rója a köröket a városban. Hajnalban ugyanis elindultak a Jovány Gyula-féle járművek, viszont mivel az önkormányzat nem mondta fel a szerződést a Volánnal, így ők sem álltak le. Bakikból sem volt hiány. Az első kört pedig kiütéssel a Volán nyerte!
Kollégánk tájékoztatása szerint egyedül ő várta a Jovány 45-ös járatát hétfő hajnal 5 óra 10 perckor a Kincses temetőnél. A megállóban pedig rossz járat menetrendjét rakták ki, a 44-es szerepelt ott, egy ehhez közeli megállóban pedig a 44-es helyett a 45-ös buszt reklámozták.
Mint mondta, a járművön nem volt fűtés, és úgy csúszott négy-öt-hat percet az út során a megállóknál, hogy utas nélkül értelemszerűen egyiknél sem állt meg. És a korai időpont miatt forgalom is alig volt az utakon. Tehát valóban elkezdődött a vásárhelyi buszkáosz, ami várható volt. A 45-ös járat egyébként a Kincses-temetőtől a Porcelángyárig közlekedik, többek között a Szántó Kovács János utcán át a Tabáni piactéren és a Szent István téren keresztül.
Úgy tudjuk, a Volán jelentősen több utast vitt reggel a Kincses temetőtől a Porcelángyárhoz, 14-3 arányban a Joványhoz képest. A három fő a 44-est választotta, mivel a 45-ösön egyedül újságírónk tartózkodott.
A Volán egyébként a régi, megszokott útvonalon mintegy 20 perc alatt ér el a Kincses temetőtől a Porcelángyárhoz, míg a Joványnál ez fél órába is beletelik, a plusz utcák miatt. Ehhez még a késést nem is számoljuk bele…
Feltehetően tehát ezért nem a Joványt választotta a többség, mert a Volán gyorsabb, pontosabb, kiszámíthatóbb.
Reggel 7 óra után a piros 41-es körjáraton sem volt fűtés munkatársunk szerint, illetve összesen hárman voltak a buszon. Ebből ketten láthatóan a Joványhoz köthetők, akik a buszvezetővel beszélgettek. A járat a Kincses temetőtől indul és ott is végez, mintegy egy órás utat téve a városban, érintve Tarjánt és Új-Kishomokot is. Később egy néni a szegedi úton szállt fel, és a Tescohoz igyekezett. Információnk szerint Joványék tárgyaltak a bevásárlóközponttal arról, hogy a járataik beviszik az áruház mellé az utasokat, azonban a Tesco nem tartott igényt erre a szolgáltatásra.
8 óra után nem sokkal Márki-Zay Péter a 42-es járatot próbálta ki, a Kálvin tér és a Hősök tere között. A polgármester élő Facebook-videót készített az utazásáról, azonban egy néni alaposan kiosztotta a buszon. Az esetről bővebben ITT olvashat.
A kezdés gyengére sikerült. Úgy tűnik, a lakosok nem járnak jól az átalakítással. Már csak az a kérdés, akkor kinek érte és éri meg az átszervezés. És az is felmerül, vajon mi mindent privatizálhat Vásárhelyen a balliberális oldal? Részletek ITT.
Sajnos aki azt gondolta, véget ért a negatívumok sora, azt el kell keserítenünk. Ugyanis a Jovány sofőrjei maszk nélkül és telefonnal a kezükben vezetik a buszokat! Az erről szóló írásunk ITT olvasható.
Előzmények:
Többször megírtuk: a városvezetés bénázása miatt egyszerre két szolgáltató is elindul majd járataival, illetve számláz majd az amúgy is bevallottan nehéz anyagi helyzetben lévő önkormányzatnak (melynek a jelek szerint a pereskedés marad, ha már nem sikerült értelmesen letárgyalnia az ügyet). Márciustól ugyanis életbe lép a Jovány Gyula vállalkozó által „újragondolt” szolgáltatás a Márki-Zayék november-decemberi pályázatán nyertes Jovány Gyula vállalkozó üzemetetésében, ugyanakkor az eddigi szolgáltató, a Volánbusz Zrt. is bejelentette, érvényesnek és élőnek tekinti a várossal 2019. január 1-jétől 2023. december 31-éig szóló szerződését, ezzel szemben jogellenesnek és jogszerűtlennek a tavalyi pályázatot, ily módon természetesen nem áll le.