Mesterséges intelligenciával védenék ki a gázolásokat az elektromos rollerek

Az elektormosroller-gyártók a technológiát hívják segítségül, hogy megpróbálják csökkenteni a rolleresek és a gyalogosok közötti ütközések számát.
A probléma olyan súlyossá vált, hogy néhány országban, köztük Szingapúrban, Franciaországban és Spanyolországban betiltották az e-rollerek használatát a gyalogos sétányokon – közölte honlapján a CNN.
A svéd Voi üzemeltető – amelynek több mint hatmillió regisztrált rollere van ötven európai városban – a Luna dublini startuppal együttműködve olyan kamerák és szenzorok rendszerét fejlesztette ki, amelyek képesek felismerni, hogy a roller milyen felületen közlekedik, valamint azt, hogy a közelben van-e gyalogos.
Ez a technológia valós időben működik.
A roller kormányának függőleges részére szerelt kis kamera filmezi az előtte lévő utat, miközben egy több ezer kép és videó segítségével kiképzett algoritmus osztályozza a környezetet. Az adatokat feldolgozva a roller sokféleképpen tud reagálni.
„Lassíthatja az utast, amikor felmegy a járdára, majd tovább csökkentheti a sebességet, ha gyalogosokat észlel az úttesten. Hallható figyelmeztetéseket adhat mind a rolleresnek, mind a környezetének, ha a technológia olyan viselkedést észlel, amelyet nem tart biztonságosnak” – mondja Shahin Ghazinouri, a Voi alelnöke.
Az, hogy pontosan hogyan reagáljanak a Voi járművei, még nem eldöntött – tette hozzá –, és függ a technológia tavaly novemberben elkezdett egyéves próbáüzemének eredményeitől.
„A rendszer több mint kilencvenszázalékos pontossággal képes volt felismerni az útfelületet és a gyalogosokat”– mondta Andrew Fleurry a Luna vezérigazgatója a CNN-nek. Arra számít, hogy a második szakasz márciusban elkezdődik, amikor a rollereket Northampton-szerte nyilvános használatra bocsátják.
Fleury szerint a technológia könnyen igazítható bármely városhoz, az algoritmusokat csak új képekkel kellene ellátni, amelyek megmutatják, hogy a kerékpárutak és a járdák hogyan vannak jelölve a területen.
Forrás: hirado.hu