quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Mesterséges intelligenciával védenék ki a gázolásokat az elektromos rollerek

2021. február 27.

Az elektormosroller-gyártók a technológiát hívják segítségül, hogy megpróbálják csökkenteni a rolleresek és a gyalogosok közötti ütközések számát.

A probléma olyan súlyossá vált, hogy néhány országban, köztük Szingapúrban, Franciaországban és Spanyolországban betiltották az e-rollerek használatát a gyalogos sétányokon – közölte honlapján a CNN.

A svéd Voi üzemeltető – amelynek több mint hatmillió regisztrált rollere van ötven európai városban – a Luna dublini startuppal együttműködve olyan kamerák és szenzorok rendszerét fejlesztette ki, amelyek képesek felismerni, hogy a roller milyen felületen közlekedik, valamint azt, hogy a közelben van-e gyalogos.

Ez a technológia valós időben működik.

A roller kormányának függőleges részére szerelt kis kamera filmezi az előtte lévő utat, miközben egy több ezer kép és videó segítségével kiképzett algoritmus osztályozza a környezetet. Az adatokat feldolgozva a roller sokféleképpen tud reagálni.

„Lassíthatja az utast, amikor felmegy a járdára, majd tovább csökkentheti a sebességet, ha gyalogosokat észlel az úttesten. Hallható figyelmeztetéseket adhat mind a rolleresnek, mind a környezetének, ha a technológia olyan viselkedést észlel, amelyet nem tart biztonságosnak” – mondja Shahin Ghazinouri, a Voi alelnöke.

Az, hogy pontosan hogyan reagáljanak a Voi járművei, még nem eldöntött – tette hozzá –, és függ a technológia tavaly novemberben elkezdett egyéves próbáüzemének eredményeitől.

„A rendszer több mint kilencvenszázalékos pontossággal képes volt felismerni az útfelületet és a gyalogosokat”– mondta Andrew Fleurry a Luna vezérigazgatója a CNN-nek. Arra számít, hogy a második szakasz márciusban elkezdődik, amikor a rollereket Northampton-szerte nyilvános használatra bocsátják.

Fleury szerint a technológia könnyen igazítható bármely városhoz, az algoritmusokat csak új képekkel kellene ellátni, amelyek megmutatják, hogy a kerékpárutak és a járdák hogyan vannak jelölve a területen.

Forrás: hirado.hu