Olvasónk: szerecsenmosdatás a vásárhelyi buszprojektben

Bencze Tamás írása:
2021 02. 24.-én a Hódpress-en megjelent videóban, a megreformált helyi tömegközlekedést saját tervei alapján megnyerő, Jovány Gyula vállalkozó mosdatja magát és a projektjét. Most szembesült azon problémákkal, amit a szakmában dolgozók – akár sofőrök, de magasabb végzettséggel rendelkező közlekedési szakemberek is – előre láttak, de ha nem is láttak, akkor gondoltak. Bebizonyosodott, hogy a Lengyelországból olcsón megvásárolt, leharcolt buszokkal nem lehet 3 hónap alatt elindítani egy közszolgáltatást. Különösen nem éves 90 millió forintos áron. (Számításaim szerint – mármint amennyi kiszivárgott a projektből – a reálishoz közeli ár, éves 200 millió jó magyar forint lenne. Mások szerint, akik nálam jobban értenek a témához a 250 millió környéki árat tartanák reálisnak.)
Visszatérve a témához: Hősünk, a helyi „nagy” vállalkozó – Jovány Gyula – bejelentette, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) hibája miatt nem tudja a saját lomjaival március 1-jén elindítani a szolgáltatást, ezért BUDAPESTRŐL kellett buszokat bérelnie. A NKH egy független hatóság! Politikai alapon nem fogja egy cég működését akadályoztatni. Többen jelezték, hogy a Jovány által Lengyelországból beszerzett buszok a Szántó Kovács János utca és a Jókai utca sarkán lévő műhelyben vannak hetek óta. Egyszer felemelt állapotban, máskor pedig nyitott motorháztetővel… Folyamatosan javítgatják az emberei. Ezt mindenki láthatja, aki arra jár. Jovány műhelyből is kerülnek ki információk, amelyek pl. hozzám is eljutnak, de erről nem írnék, mert a hitelességüket nem tudom ellenőrizni. De a lényeg, hogy vannak bajok és néha nem kicsik.
Egy biztos, amit mindenki láthat, aki a Szuperinfó nevű újságot lapozgatja, hogy a vállalkozó folyamatosan humánerőforrás gondokkal küzd. A pandémiás helyzet előtt heti rendszerességgel adott fel hirdetést, hogy autóbuszvezetőt keres, jelenleg pedig az egyik héten sofőrt, a másik héten szerelőt keres, most, amikor több az álláskereső, mint a szabad munkahely.
Akik figyelik ezt a projektet láthatják, hogy nagyon nagy a csend. Ma megszólalt Jovány Gyula, de már Márki-Zay Péter nem fogja a kezét. Talán Gyula lesz az, akik feláldoznak? Belőle is áruló lesz, mert nem sikerült úgy megvalósítania a projektet, mint ahogy azt elvárták tőle?
A Hódpress által közétett videóban a vállalkozó azt állítja, hogy most teljesül egy ideig azok vágya, akik a kis buszokat kritizálták, mert itt lesz bérben 3 nagy busz. Én figyelemmel kísértem a projektet! Senki sem kritizálta a kis buszokat! A leharcolt, Lengyelországból olcsón megvásárolt, egy ajtós, bontószökevényeket kritizálták. – Többek között én is. A Volánbusz ISUZU Citibus-a sem nevezhető nagy busznak. Senki sem gondolt itt pl. csuklós Volvo-kra. Felesleges. Teljes mértékben elegendő a most is a Volán által üzemeltetett ISUZU méretű buszok.
Sajnos itt is elkezdődött a félremagyarázás időszaka. Itt is más a hibás. Jelen esetben a NKH.
Nagyon tetszett, hogy a vállalkozó tisztességes haszonról beszélt, egy kétes körülmények között elnyert projekt kapcsán. Már várom, hogy elinduljon a szolgáltatás és a kilépő munkavállalói megkeressenek. Természetesen nagyon szívesen megírom majd a történeteiket! Kereshetnek bizalommal. Személyük titokban marad, mint ahogy eddig is megszokták.
Lényeg! Ezt is MÖGCSINÁLTÁK!
Bencze Tamás
borítókép: VTV screenshot