quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Mucsi László: heteken belül megjelenik az első Tram-train szerelvény Vásárhelyen!

2021. február 17.

Mucsi László, a Tram-train projekt tanácsadója ismertette, a 3,5 km-es vásárhelyi nyomvonalon már mindenhol csak a befejező munkálatok zajlanak, kisebb javítások, jelek felfestése, esőbeállók telepítése, hézagkiöntések történnek. Nem kell forgalomkorlátozásokra számítani, maximum pár percesekre. A projekt tanácsadó arról is beszélt, a növénytelepítések is folyamatban vannak, de a végéhez közeledik ez is: a tervek szerint március 10-ére készen lesznek. Mucsi László emlékeztetett, összesen mintegy 460 fa, 13 ezer cserje és ugyanennyi évelő virág kerül/került telepítésre, és ahol a munkálatok miatt sérültek a gyepes részek, azokat is újratelepítik természetesen.

Bekapcsolták a jelzőlámpákat is, Mucsi László ezzel kapcsolatban elmondta, sokan megszokásból vezettek utána is, és mintegy másfél hét volt, mire megszokták a közlekedők, hogy működnek a lámpák. Egyúttal mindenkit arra kért, fokozott figyelemmel közlekedjen továbbra is, annál is inkább, mert heteken belül megérkezik a Tram-train szerelvény Vásárhelyre.

Kanda Imre a projekt főmérnöke a Rádió7-ben elmondta és emlékeztetett, megtörtént az első prototípus összeszerelése, és a vasúthatósági szemle is. Ennek során azt nézték Szentesen, hogy a jármű, mint dízeljármű mennyire alkalmas a közlekedésre és a tartampróbák megkezdésére, ez egy nagyon szigorú vizsga, és miután a hibrid egyenáram próba még hátravan, erre a vizsgára Vásárhelyen kerül sor február végén tekintettel arra, hogy Szentesen nincs felsővezeték.

A főmérnök kiemelte, a vasúthatóságnak nagyon komoly tesztje van, vezérléspórba, fékpróba, ajtók nyitása-zárása, lámpaműködés és még nagyon sok minden nagyító alá kerül, mielőtt engedélyezik, hogy a 15 ezer kim-es próbaütemet megkezdhesse a szerelvény városunkban. Hozzátette, a fékeket például gy is tesztelik, hogy a megengedett sebességet 10 százalékkal felgyorsítják, majd fékeznek.

Kanda Imre hozzátette, a főalkatrészekre és a futásra is van garancia, ez több év, a spanyol szakemberek pedig folyamatosan jelen voltak, vannak, egészen addig, amíg a járműflotta össze nem áll.

Még elmondta, sok szereplője van a projektnek, ehhez az önkormányzatok is hozzá fognak tartozni a MÁV mellett. Előbbiek a fenntartókhoz.

Ismertette, márciusban megindulhatnak az átadások-átvételek. Legelőször az  áramátalakító gépház műszaki átadása történik majd, hiszen ez adja az alapját hogy a 600 voltos közlekedés meg tudjon indulni.

Kapcsolódó cikkeink

Felszálltunk a Tram-train-re és megkérdeztük Lázár Jánost, elégedett-e a belső térrel is (videó)

Lázár János: a vásárhelyieknek a Tram-train az évszázad üzlete! (Galéria, videó Szentesről!)