Mucsi László: heteken belül megjelenik az első Tram-train szerelvény Vásárhelyen!

Mucsi László, a Tram-train projekt tanácsadója ismertette, a 3,5 km-es vásárhelyi nyomvonalon már mindenhol csak a befejező munkálatok zajlanak, kisebb javítások, jelek felfestése, esőbeállók telepítése, hézagkiöntések történnek. Nem kell forgalomkorlátozásokra számítani, maximum pár percesekre. A projekt tanácsadó arról is beszélt, a növénytelepítések is folyamatban vannak, de a végéhez közeledik ez is: a tervek szerint március 10-ére készen lesznek. Mucsi László emlékeztetett, összesen mintegy 460 fa, 13 ezer cserje és ugyanennyi évelő virág kerül/került telepítésre, és ahol a munkálatok miatt sérültek a gyepes részek, azokat is újratelepítik természetesen.
Bekapcsolták a jelzőlámpákat is, Mucsi László ezzel kapcsolatban elmondta, sokan megszokásból vezettek utána is, és mintegy másfél hét volt, mire megszokták a közlekedők, hogy működnek a lámpák. Egyúttal mindenkit arra kért, fokozott figyelemmel közlekedjen továbbra is, annál is inkább, mert heteken belül megérkezik a Tram-train szerelvény Vásárhelyre.
Kanda Imre a projekt főmérnöke a Rádió7-ben elmondta és emlékeztetett, megtörtént az első prototípus összeszerelése, és a vasúthatósági szemle is. Ennek során azt nézték Szentesen, hogy a jármű, mint dízeljármű mennyire alkalmas a közlekedésre és a tartampróbák megkezdésére, ez egy nagyon szigorú vizsga, és miután a hibrid egyenáram próba még hátravan, erre a vizsgára Vásárhelyen kerül sor február végén tekintettel arra, hogy Szentesen nincs felsővezeték.
A főmérnök kiemelte, a vasúthatóságnak nagyon komoly tesztje van, vezérléspórba, fékpróba, ajtók nyitása-zárása, lámpaműködés és még nagyon sok minden nagyító alá kerül, mielőtt engedélyezik, hogy a 15 ezer kim-es próbaütemet megkezdhesse a szerelvény városunkban. Hozzátette, a fékeket például gy is tesztelik, hogy a megengedett sebességet 10 százalékkal felgyorsítják, majd fékeznek.
Kanda Imre hozzátette, a főalkatrészekre és a futásra is van garancia, ez több év, a spanyol szakemberek pedig folyamatosan jelen voltak, vannak, egészen addig, amíg a járműflotta össze nem áll.
Még elmondta, sok szereplője van a projektnek, ehhez az önkormányzatok is hozzá fognak tartozni a MÁV mellett. Előbbiek a fenntartókhoz.
Ismertette, márciusban megindulhatnak az átadások-átvételek. Legelőször az áramátalakító gépház műszaki átadása történik majd, hiszen ez adja az alapját hogy a 600 voltos közlekedés meg tudjon indulni.
Kapcsolódó cikkeink
Felszálltunk a Tram-train-re és megkérdeztük Lázár Jánost, elégedett-e a belső térrel is (videó)
Lázár János: a vásárhelyieknek a Tram-train az évszázad üzlete! (Galéria, videó Szentesről!)