Biztonságosan kezdheti meg a próbafutást az első tram train szerelvény

Megérkezett, és össze is szerelték az első tram train szerelvényt Szentesen. A jármű átesett az első vasúthatósági szemléjén is, amiből az derült ki, hogy készen áll-e a jármű a diesel próbajáratra – összegzett Kanda Imre főmérnök, a Rádió 7 szerda délelőtti műsorában.
A hatósági szemléről elhangzott, hogy a vasúthatóság számos próbát végez a járművel. Ilyen például a fékpróba, a vezérlés tesztelése vagy éppen az ajtók nyitása-zárása. Ezekből a vizsgálatokból az derül ki, hogy a tartampróbákra alkalmas-e a jármű. Magyarul, ellenőrizék, hogy tesztelhetik-e a szerelvényeket.
Kanda Imre elmondta, hogy ezek a szigorú vizsgálatok a prototípusnak számító járművekre vonatkoznak. Ha átmennek a vizsgán, megkapják a típusengedélyt, és a szériajárművek már kisebb procedúrán esnek át. A műsorból kiderült, hogy a vasúthatóság vizsgáján sikeresen átment az első tram train szerelvény, így biztonságosan megkezdheti a vásárhelyi próbafutását. A főmérnök azt is elárulta, hogy egy ilyen járművet nehezebb beprogramozni, mint legyártani.
Egy ilyen beruházás befejezése sem egyszerű. Üzemeltető lesz a város, MÁV is, és a közút is. Sok üzemeltetői és hatósági szereplője van egy ilyen projektnek, és ezért kemény logisztikával jár a lezárás is. Kanda Imre megemlítette azt is, hogy várhatóan őszre lesz végleges menetrend szerinti közlekedés, az egész flottával.
Mucsi László a projekt főtanácsadója kifejtette, hogy a befejező munkálatok zajlanak Vásárhelyen. Március 10-ig szeretnék befejezni a növények telepítését. Összesen 460 fát, 13.000 cserjét, 13.000 évelő virágot ültetnek el, illetve ahol felsértették a gyepet, ott újra telepítik azt.
Forgalomkorlátozásra már nem kell készülni, maximum kisebb javításokat végezhetnek. A jelzőlámpákat is bekapcsolták, amit többen nem vettek észre, és megszokásból közlekedtek. Mára azonban mindenki számára letisztult, hogy figyelni kell a lámpákat.
Fotók: archív felvételek