Lázár János: a vásárhelyi politikai vandálok sem tehetik tönkre a tram-traint

Ma Hódmezővásárhelyt politikai vandálok irányítják, akik pusztítanak és rombolnak, ám a tram-train vandálbiztos lesz, így még ők sem tudnak kárt tenni benne – jelentette ki Lázár János a Rádió 7-ben szerdán. Az országgyűlési képviselő a Közös Nevezőben a beruházás mellett a makói fürdőfejlesztésről és az új agráregyetemről is nyilatkozott, valamint mindenkit a koronavírus elleni védőoltás felvételére buzdított, mivel a tömeges átoltottság eléréséig nem lehet enyhíteni.
Meghozza gyümölcsét a 15 éves munka
A múlt héten bemutatták az első összeszerelt vasútvillamos-szerelvényt Szentesen. Lázár János ennek kapcsán elmondta, a projekttel a hódmezővásárhelyiek megfogták az Isten lábát, és megkötötték az évszázad üzletét, ugyanis úgy gazdagodtak egy 80 milliárd forintos beruházással, hogy egyetlen adóforintot sem kellett hozzátenniük ahhoz. – Az országos mintaprogram a Magyar Kormány és az Európai Unió által valósult meg, ezzel kiemelten támogatva a vásárhelyieket – tette hozzá.
A politikus büszke arra, hogy a vásárhelyiekkel közös 15 éves munka meghozza gyümölcsét, hiszen 2005 őszén kezdődtek meg az első tárgyalások Vásárhely és Szeged összeköttetéséről. – Én voltam ennek a motorja és kezdeményezője, így türelmetlenül várom az utolsó heteket, hónapokat, hogy elinduljon a próbaüzem és a menetrend szerinti forgalom. A néhány hét múlva kezdődő és több hónapos tesztjárat után a cél, hogy az őszi tanévkezdésnél már megkönnyítsük a Szegedre járást – fejtette ki.
Felelevenítette: nagyon nehéz volt meggyőzni arról a várost, a megyét, a kormányzatot és az Európai Bizottságot is, hogy éppen itt, Szeged és Hódmezővásárhely között legyen először villamosvasút. – Megtanultam, hogy hazánkban nagyon nehéz eredményt elérni. Az ország kedvenc kártyajátéka az ulti, aminek a lényege, hogy egy játékos készül valamire, kettő pedig igyekszik megakadályozni azt. Amire én vállalkoztam, azt is mindig meg akarták akadályozni, érthetetlen okoknál fogva. Sokszor lejártam a lábamat Brüsszelben, és amikor kidobtak az ajtón, visszamásztam az ablakon. Ha nem lettem volna miniszter, ez a beruházás itt nem valósul meg – idézte fel a képviselő.
A projektért felelős kormánybiztos szerint a közlekedési fejlesztésekkel és agglomerációk kialakításával érhető el, hogy a vidéken élők ne költözzenek nagyvárosokba. A vásárhelyiek ugyanis 30-35 perc alatt nagyvárosi szolgáltatásokhoz juthatnak, ami jelentős gazdasági lehetőségeket is hordoz magában. – Minden vásárhelyi család élete jobb lesz, nagyon jó ötlet volt, hogy belevágtunk – értékelt Lázár. Mint elmondta, egy város gazdasági lehetősége nemcsak azon múlik, hogyan építi vagy teszi magát tönkre, hanem azon is, hogyan tud összekapcsolódni a környező településekkel. A Trianon előtti Magyarország sikere abban rejlett, hogy az alföldi nagyvárosok egy gazdasági egységet alkottak. Ennek helyreállítása a cél, ezért tervezik a Szeged-Szabadka közötti vasút felújítását és 2024-ig a tram-train vonal Szabadkáig történő meghosszabbítását.
A villamosvasutat ért támadásokkal és kritikákkal kapcsolatban Lázár János úgy fogalmazott: nem foglalkozik a helyi politikai lökdösődéssel, mert ezek 50-100 év múlva teljesen jelentéktelenek lesznek. – Senki nem fogja tudni, hogy ki volt Vásárhely polgármestere 2021-ben, csak azt, hogy ez volt az az év, amikor megindult itt a villamos. Ez a szerelvény kiállja az idő próbáját, mert vandálbiztos és politikai vandálbiztos lesz. Vásárhelyt ugyanis immár három éve politikai vandálok vezetik, akik mást sem csinálnak, mint rombolnak, pusztítanak, uszítanak. Egy fegyverük van, az irigység. Soha semmit nem tudtak elérni, és borítékolható, hogy soha nem is fognak, mert az ő politikájuk nem az építésről, hanem a rombolásról szól, míg az enyém az építésről. Soha nem valami ellen, hanem valami mellett politizálok. Ez a különbség közöttünk, de meg tudom nyugtatni a vásárhelyieket, hogy a városházán uralkodó politikai vandálok sem tudják tönkretenni a tram-traint, mivel az önkormányzatnak semmi köze hozzá – jelentette ki Lázár. Ugyanakkor hozzátette: bárki felszállhat a villamosra, aki megveszi a menetjegyet, és betartja az utazási szabályokat.
A menetrend kialakítása is folyamatban van. A reggeli és délutáni csúcsidőben nagyon sűrűn jár a vasútvillamos, ami szerdán, csütörtökön, pénteken és szombaton éjszaka is közlekedik, kiszolgálva a bulizó fiatalokat.
Gigantikus fürdő épül Makón
– Makónak a turizmus és a Makovecz-örökség a jövő. Az a feladatom, hogy 9 milliárd forintot szerezzek a kormánytól, hogy megépüljön a Makovecz Imre által tervezett új, több ezer négyzetméteres szárny. Ez februárban kerül a kormány elé – számolt be az aktualitásokról a politikus, aki nemrég lett a Hagymatikum fejlesztésének kormánybiztosa.
Emellé egy 120 szobás szálloda is épül egy szállodalánc közreműködésével, amihez szintén szükséges kormányzati támogatás. – Gigantikus fürdő lesz, ahová a környező településekről és országokból is érkeznek majd vendégek. Ez újabb éttermeket, szálláshelyeket és kávézókat jelent majd. Tíz év múlva Makó utoléri Gyulát – fejtette ki a műsor vendége.
A legmodernebb magyar felsőoktatási intézményt hozzák létre
A korábbi Szent István Egyetem február 1-jétől a hatékonyabb és magasabb színvonalú felsőoktatás érdekében alapítványi fenntartásban működik tovább, melynek neve: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány. A Csányi Sándor által vezetett kuratórium tagja Lázár János is. – Hozzánk tartozik többek között a gödöllői, a szarvasi, a kaposvári, a gyöngyösi és a keszthelyi egyetem is, 12-14 ezer diákkal. A célunk, hogy a következő években a világ 100 legjobb agráregyetemébe kerüljön az egyetem, és egyben legyen a legmodernebb magyar felsőoktatási intézmény is – ismertette a mezőhegyesi ménesbirtokért is felelős kormánybiztos.
Az egyetem éves költségvetése 55 milliárd forint, és 11 ezer hektáros termőterülettel és 3 ezer munkavállalóval rendelkezik. A cél, hogy minden vidéki magyar gyermek boldogulhasson az agráriumban és a fiatalok számára vonzóvá váljon a mezőgazdaság.
Csak akkor lehet enyhítés, ha mindenki felveszi a védőoltást
A Közös Nevezőben természetesen szó esett a koronavírus-járványról is. Lázár János leszögezte: csak olyan védőoltást adnak be Magyarországon, amiket a hatóságok jóváhagynak, tehát biztonságosak, illetve hatékonyak és megfelelnek a társadalom elvárásainak.
– Évek óta felveszem az influenza elleni védőoltást, és csak a pozitív hatását érzem. Azt pedig a hatóságokra és az orvosokra bízom, hogy melyik fajtához lehet hozzáférni. Mindenki megnyugodhat, teljes garanciát biztosít a hatósági kontroll. Hallgassanak az állami hatóságokra, mert amíg Magyarországon nem lesz beoltva, és nem esik át a fertőzésen a lakosság kétharmada, addig nem lehet a korlátozásokat enyhíteni. Csak akkor lesz korlátozásmentes élet, ha mindenki felveszi a védőoltást – hangsúlyozta a rádióműsor végén a politikus.