Gyógyszercég marketing stratégiáját dolgozzák ki az SZTE hallgatói

„A január 13. és 16. között zajló Pharmaceutical Rush Business Game a EUGLOH egyik legizgalmasabb programja. Egy olyan online verseny, amelyben az SZTE hallgatói interkulturális környezetben, nemzetközi csapatokban dolgoznak együtt. A céljuk egy képzeletbeli gyógyszercég marketingstratégiájának megalkotása” – mondta Révész Balázs, az SZTE Gazdaságtudományi Karának docense, a verseny egyik magyar szervezője.
A EUGLOH, vagyis a 2019 őszén létrejött European University Alliance for Global Health konzorcium tagjai a Szegedi Tudományegyetem, a Paris-Saclay Egyetem, a Lundi Egyetem, a Portói Egyetem és a müncheni Ludwig Maximillian Egyetem. A program 210 ezer hallgató, 23 ezer oktató, kutató és felsőoktatási munkatárs számára teszi lehetővé az öt egyetem és így az öt ország közötti mobilitást és együttműködést. A pandémiás helyzet miatt nagyobb hangsúlyt kapnak most a virtuális mobilitási programok. A hallgatóknak arra is lehetőségük van, hogy csak egy-egy tanegységet vegyenek fel a partneregyetemeken, hogy részt vehessenek olyan külföldi programokon, mint egy nemzetközi konferencia, egy workshop, egy karriernap vagy egy játékos verseny, amely egyben kurzus is: mint a Pharmaceutical Rush Business Game.
A EUGLOH a globális egészséget helyezi a központba, de olyan sokoldalú megközelítésben, hogy az egyetem bármely karának, illetve szakjának hallgatói tudjanak csatlakozni hozzá. Bizonyíték erre az, hogy a Rush Game-re a Gyógyszerészeti Karról, az Általános Orvostudományi Karról, a Gazdaságtudományi Karról és a Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karról is jelentkeztek hallgatók, összesen 20-an. Az idei már a második Rush Game, az öt egyetemről összesen 200 diák nevezett. A hallgatók egyénileg jelentkeznek, majd a rendszer különböző paraméterek figyelembevételével sorsolta őket hatfős csapatokba.
„Nagyon aktív a csapatunk. Portugál egyetemistával és főleg francia hallgatókkal dolgozunk együtt” – mondta Szűcs György. Az SZTE GTK vállalkozásfejlesztés mesterszakos hallgatója nagyon hasznos lehetőségnek tartja a versenyt, és mindenkinek ajánlja, aki rászánja az időt, hogy jól elmélyedjen az információk feldolgozásában. A hallgatók ugyanis marketing kutatási dokumentumokat kaptak, amelyek többek között arról szólnak, hogy Európában és Ázsiában hogyan működik a piac, milyen alapú gyógyszerkészítményeket részesítenek előnyben az emberek – a csapatok ezek alapján dolgozzák ki, és építik fel a marketing stratégiájukat, amelyet később egy analitikai rendszer kielemez: a gyógyszerpiacot szimuláló algoritmusok segítségével jelzi, hogy a döntések milyen eredményeket hoztak. A versenyzők minden forduló végén látják, hogy mennyit sikerült eladniuk a termékeikből, mennyi hasznot realizáltak, és hogyan alakult a képzeletbeli cégük részvényeinek árfolyama. Ezekből az adatokból kell következtetniük, hogy menyire sikeres a stratégiájuk, és az alapján kell meghozniuk a következő forduló döntéseit. A végén az a csapat nyer, amelyiknek a részvényei a legtöbbet érik hét forduló után.
„A versenynek tehát nincs zsűrije, a végeredményt az algoritmusok döntik el. A diákok azonban nem egyedül állnak szemben egy géppel, folyamatos oktatói segítséget kapnak. Nyereményük pedig a tapasztalat, amit a résztvevők a verseny során megszereznek. Megtanulnak nemzetközi környezetben, csapatmunkában együttműködni, kommunikálni, döntéseket hozni, meggyőzni egymást. Nem utolsó sorban a közgazdász hallgatók megismerik a gyógyszeripar mozgatórugóit, a gyógyszerészek pedig megismerkednek az üzleti szemléletmóddal. Mindennek pedig nem csak a további tanulmányaik során, de a diplomájuk megszerzése után is felbecsülhetetlen értéke lesz” – magyarázta Révész Balázs.
(Forrás: SZTE Sajtó; Borítókép: illusztráció)