Távoztak a vásárhelyi kukások vezetői, a város cégénél kaptak állást

Alig kevesebb mint egy éve számoltunk be róla, Hódmezővásárhely önkormányzata arra hivatkozva, hogy mivel az “semmiképpen sem nyereséges”, átadta a vásárhelyi szemétszállítást a Felső-Bácskai Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.-nek. Átadásra került a teljes emberállomány – az egyszerűség kedvéért nevezzük őket kukásoknak, sofőrök, rakodók és a vezetői állomány is – valamint a teljes infrastruktúra. A 2016-ban egymilliárdos pályázattal vásárolt vadonatúj járműveket bérbe adták, mivel 5 évig azokat értékesíteni nem lehet. (az 5 év lassan letelik, így vélhetően hamarosan arról is hallani fogunk, pár még ennél is fiatalabb gyűjtőkamion kivételével ezeket el is adják)
Versegi Attila, a HMSZ nZrt hulladékgazdálkodási részlegvezetője akkor azt is elmondta, 2020 május 1-ével az illegális hulladék és zöldhulladék szállítása mellett a városi közutak és kerékpárutak gépi úttisztítása és síkosságmentesítése az eddig ezt a feladatot végző személyzettel és gépparkkal továbbra is megmarad az önkormányzat cégénél.
És valóban. Közben ehhez a 7-8 főt számláló részleghez került az óriási sikerként és eredményként behirdetett, komplett kukásautót igénylő, nagy zajjal és környezetterheléssel járó, 2-3-4 embert igénylő lombszívó csodamasina is.
A vásárhelyi szemétszállításban dolgozók kálváriája, mostoha helyzete ekkor kezdődött. Közel 30 olyan vásárhelyiről van szó, akik a kukásautókon dolgoznak, sofőrként, rakodóként végezték és végzik a város és lakosság edényzeteinek ürítését, tisztántartását.
Telephelyként a városi tulajdonban álló, HMSZ központként működő Serháztér 6 szám alatti ingatlant jelölték meg nekik, ahol azonban sem öltöző, sem mosdó, de még rendes wc sem állt rendelkezésükre. (szeptemberi megkeresésük és cikkünk óta annyi változott, hogy egy eldugult wc-t “kidugítottak” számukra) Folyó ügyeiket útközben, pl. kocsmákba bekéredzkedve tudták csak megoldani, ám a koronavírus helyzet miatt ezek bezárásával ez is megszűnt.
Napi munkavégzésük, kötelező feladatellátásuk is jelentős hátrányokat szenvedett. A szemétszállító járművek rendre karbantartásra, takarításra, és ami a legfontosabb, a hatalmas hidraulikus részek, zsírzásra szorulnak, ám erre a telephelyen semmiféle lehetőségük nem volt, hiába kérték ezek megoldását is.
Most, 2021 januárjában ismét megkeresést kaptunk ettől a közel 30 embertől. Elkeseredetten és csalódottan arról számoltak be, a Felső-Bácskai Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. által szintén “átvett” és alkalmazott vezetőjük és annak helyettese szó nélkül, egyik napról a másikra felmondott. Magyarázatot nem adott, a személyes találkozást kerüli és bujkál a dolgozók elől. Ha valaki – kérdés milyen elánnal és hatékonysággal – ők tudtak volna első körben hatékonyan fellépni és eljárni a kukásautókon dolgozók érdekeinek, munkakörülményeinek érdekében. Vezetőjük – aki korábban már négy órában a város cégénél kapott állást, – és helyettese aki főállásából mondott fel a város cégének kicsiny, fent említett részlegénél kapott állást, így csak az Isten tudja hány vezető, vagy tanácsadó ül már így a kerékpárutak takarításáért, síkosságmentesítést végző és illegális hulladéklerakókat felszámoló, valamint a zseniális lombszívót üzemeltető apró divízióban.
A vásárhelyi kukásautókon dolgozók közvetlen főnökét így Csongrádról jelölte ki a cég…
25 embertől szabadul meg az önkormányzat: kiszervezik a vásárhelyi szemétszállítást
Számkivetettek lettek a vásárhelyi szemétszállításban dolgozók