quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Vásárhely24.com archívum

ITM: ezer kilométernyi útszakasz újulhat meg 2021-ben

2021. január 08.

A közlemény szerint 2010 és 2019 között több mint 6000 kilométernyi útszakaszt tettek rendbe, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint volt. A Komplex Útfelújítási Programban 2016 óta mintegy 1500 kilométeren zajlottak beavatkozások. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott program tavaly befejeződött. A Magyar Falu Program és az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztési Operatív Program kapcsolódó elemei mellett a közúthálózat korszerűsítése egy idén induló programban folytatódik.

A közlemény idézte Mosóczi Lászlót, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát, aki elmondta, december végén írták alá a kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfelújítási program végrehajtásához szükséges támogatási szerződést az országos közútkezelővel. A kormány több mint 157 milliárd forintot biztosít a Magyar Közút Nonprofit Zrt. számára csaknem 590 kilométernyi útszakasz rendbetételéhez 2022-ig. Az ITM által támogatott fő- és mellékúti korszerűsítések közül a program első két évében a leghosszabb egybefüggő szakaszként a Kecskemét-Dunaföldvár összeköttetés burkolata újul meg csaknem 46 kilométeren, ebből már idén elkészül három csomópont körforgalommá alakítása az 52-es főúton.

A 2021-ben befejeződő projektek dobogósai a Törökszentmiklós-Mezőberény (20,2 kilométer), a Derekegyháza-Székkutas (19,7 kilométer) és a Gyöngyös-Eger (15,1 kilométer) kapcsolatok egyes szakaszai. A forrásbiztosításnak köszönhetően a többi között jövőre zajárnyékoló fal is épül az M0 autóút mellett Pécel térségében, fél kilométeren.

Idén indul el a Magyar Falu Program következő része, a csaknem 250 projekt több mint 550 kilométeren teszi lehetővé kistelepülési utak rendbetételét mintegy 90 milliárd forint értékben. Idén a kivitelezők közel 300 kilométeren érhetnek a hazai költségvetés terhére megvalósuló munkálatok végére 42 milliárd forintból.

A közleményben Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte: “2021 rekordév lehet számunkra az elindított projektek számában, a felújítandó szakaszok hosszában és a beruházásokra fordított összegben is. A döntő részben hazai költségvetési támogatásoknak köszönhetően kiemelkedő esztendő elé nézünk, ami az állami kezelésű országos közúthálózaton érezhető mértékű javulást hoz majd magával. A tervezett beruházások megvalósításával több százezer autós közlekedhet korszerű és biztonságos utakon. A kedvező hatások azonban még szélesebb körben érvényesülnek, hiszen a felújításoknak köszönhetően felszabaduló üzemeltetési és fenntartási forrásokat más szakaszok javítási munkáiban hasznosíthatjuk”.

(Borítókép: illusztráció)