quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Elkerülhetetlen a drágulás az autópiacon

2021. január 08.

A Világgazdaság cikke szerint a magyarországi autókereskedelem tavaly 18,5 százalékkal esett vissza a 2019-es eredményhez képest, Nyugat-Európában azonban átlagosan ennél is nagyobb, 25 százalékos csökkenés volt a piacokon. A nagycsaládos és az elektromos autókra vonatkozó vásárlási támogatás segítette a piacot, az utóbbi azonban később vissza is vetette.

Másfél nap alatt kimerült az elektromos autók vásárlását támogató pályázat, amely lendületet adott a piacnak a nyár folyamán. A nagy népszerűség miatt arra számított a lakosság zöme, hogy a tárca újranyitja a támogatást, és kivárt. Ez azonban máig nem történt meg, így számításaink szerint nagyjából tízezer potenciális vásárló várakozik, miközben tavaly háromezer e-autót értékesítettek a kereskedők” – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.

Ez az idei évre is hatással van. A kormányzat kijelentette, hogy elkötelezett a közlekedés zöldítése mellett, kérdés, hogy ehhez a szándékhoz mikor társul újabb támogatás, addig ugyanis áll a piac. A Gémosz elnöke az e-autó-vásárlás támogatását a nagycsaládosokéhoz hasonlóan oldaná meg, az utóbbi ugyanis egy hároméves periódust ölel fel, vagyis nincsenek hullámzó rohamok, hanem kiegyensúlyozott a kereslet.

Gablini Gábor meglátása szerint az idei év nem lesz elegendő a piac normalizálódásához, ugyanakkor nagy eredmény, hogy tavaly egyetlen autókereskedésnek sem kellett végleg bezárnia a járvány miatt, a szakma megtartotta a dolgozóit, és a szektor nem szorult állami támogatásra, sőt, a tavaszi korlátozások lazítása után jelentős bevételt termelt az ország gazdasága számára. Várakozása szerint tavasszal megvalósulhat a tavaly elhalasztott vásárlások jelentős része.

Az autópiacon drágulásra is lehet számítani: tavaly 4-5 százalékos volt az áremelkedés, ami főként a forintárfolyam számlájára írható, de a drágulás még nem érte el a tetőpontját, Fojt Attila, a Magyar Gépjármű­kereskedők Országos Egyesületének elnöke szerint ez idén tavasszal fog csúcsosodni, további 3-­5 százalékos áremelkedés várható.

(Forrás: hirado.hu; Borítókép: illusztráció, MTI)