quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

65 kilométeren fejlesztik a Szeged-Békéscsaba vasútvonalat

2020. december 29.

A közbeszerzési adatokra hivatkozva adták hírül, hogy az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkotta konzorcium nyerte el a Békéscsaba-Szeged vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat.

A BÉSZ Konzorcium által megvalósuló engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.

A nyertes ajánlattevő feladata az egyvágányú, nem villamosított 135. számú Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti és a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése.

A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.

A tervdokumentáció szerint Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat. A hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után. Felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket. Valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.

A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára.

A vonal többi részén pedig 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek.

A tervek tartalmazzák továbbá az Orosházán megvalósuló peron aluljárót, illetve a peronok különszintű megközelítését és akadálymentesítését is.

(Forrás: magyarepitok.hu; Borítókép: illusztráció)