quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

Olvasói aggályok az “új” vásárhelyi buszokkal kapcsolatban

2020. december 28.

Bencze Tamás az alábbi gondolatokat fogalmazta meg:

Miskolcon a helyi járatokon nem nyithatnak első ajtót a busz- és villamosvezetők, valamint az első ülések is kordonnal el vannak kerítve, járművezetők jegyet nem értékesítenek. Ilyen és ehhez hasonló intézkedések voltak érvényben a járvány első hullámában is az egész országban. Többek között Hódmezővásárhelyen is. Több városban maradt a kordon az első ülések körül és több helyen fontolgatják az első ajtós felszállítás ideiglenes szüneteltetését.

A sajtóból tudjuk, hogy a járványügyi készültség valószínűleg a 2021-es évben is maradni fog. A vírus több hullámban visszatérhet.

Jelen helyzetben Hódmezővásárhely jelenlegi vezetése úgy döntött, hogy a helyi tömegközlekedést érdekes körülmények között megpályáztatva átadja egy helyi vállalkozásnak, amelyet már nyertesként ki is hirdettek.

Az új szolgáltató, aki 2021. tavaszától fogja ellátni a feladatot, már be is mutatta a rendkívül „korszerű és modern” tömegközlekedési eszközöket is, amit a városvezetéshez köthető médiák nagy szenzációként le is hoztak. Ezek a buszok korszerűnek sem mondhatóak, sem modernek. És igazából még városinak sem. Mindenki láthatja, hogy hiányzik róluk legalább egy ajtó. (Repülőtérre teljesen alkalmasak…)

Ha teljesülne az a nagy siker, amit városunk bölcs vezetője vár, akkor az utascsere elég időigényes lenne. A pandémiás helyzetben pedig lehetetlen. Látszik, hogy sem a sofőrök, sem az utasok egészségére nem gondoltak. A sikertörténetként bemutatott busz esetében hogyan lehet megoldani a felszállítást lezárt első ajtóval és első üléssorral??? Távolságtartás? – Ez sem kivitelezhető. (Le- és felszállás során az utasok találkoznak!) Továbbá a busz teljes átszellőztetése sem lehetséges. (Pl. Szegeden az első hullámban minden megállóban kinyitották az összes ajtót, hogy a levegőcsere megvalósuljon fel és leszállók számától függetlenül.)  Eközben városunk bölcs vezetői bőszen kampányolnak a távolságtartással és a maszk viseléssel kapcsolatban. Hát MÖGCSINÁLTÁK!

Bencze Tamás

borítókép: gyorshírszolgálat