quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 03. kedd
  -  Klotild, Cecília
Vásárhely24.com archívum

Hiányos ajánlattételt küldtek a Volánnak

2020. december 18.

Márki-Zay Pétert idézhetnénk, lehet hogy ez törvényes, de tisztességtelen. A hódmezővásárhelyi tömegközlekedésénél ugyanis az nyerte a versenyt, aki a versenyszabályzatot írta, úgy, hogy az esélyes ellenfelet kiszorították a pályáról.

Még azelőtt, hogy a szerdai közgyűlésen kihirdették volna a vásárhelyi buszközlekedésre kiírt új pályázat győztesét, a Joványbusz Kft.-t megkerestük kérdéseinkkel az önkormányzatot és a Volánbusz Zrt.-t, ugyanis vasárnap este Márki-Zay Péter polgármester már bejelentette, a szolgáltatást eddig végző Volánbusz, nem is adott be pályázatot. Tegnap érkeztek is válaszok, többek között pár adat a tenderről.

Hódmezővásárhely az új buszközlekedési koncepcióval egy még a DAKK-kal, 2018-ban kötött, 4 évre szóló szerződést bontott fel menet közben és írt ki új tendert. A 2019-es év teljes adatai alapján abban az évben 21.302 járat, összesen 231 ezer kilométeren járta Vásárhely útvonalait a szolgáltató. Ebből a Volánnak 123 millió forint bevétele származott, melyből az önkormányzati költséghozzájárulás és a normatív támogatás összesen 52,5 millió forint volt.

A Volánbusz Zrt. sajtóosztálya válaszában most azt hangsúlyozta, hogy Hódmezővásárhely önkormányzatának személyszállítási közszolgáltatásra vonatkozó ajánlatkérésére a cég  nem nyújtott be ajánlatot, mert  az ajánlatkérés nem tartalmazta a közszolgáltatással kapcsolatos fontos részleteket. A pénzügyi elszámolással és a szerződéses feltételekkel kapcsolatos lényegi információk hiánya olyan kockázatot jelent, mely kizárja a megfelelő ajánlat elkészítésének lehetőségét.

Márki-Zay Péter elmondta, a pályázat azért nem lehetett nyilvános mert egy még két évig élő szerződést mondtak fel és ezért a jogi háttér nem engedte a nyílt közbeszerzést, hozzátette, hogy miért, annak jogászok a megmondhatói. Két évvel ezelőtt a Volánbusszal kötött, most felmondott szerződést közbeszerzés után kötötték meg.

Az önkormányzattól a többek között a pályázat tartalmára is rákérdeztünk. Ebben (cikk alatt képekben mutatjuk) az útvonal térképe, a tervezett megállóhelyek és a menetrend, valamint egy kétoldalas bekérő dokumentum található. A nem is pályázatnak, hanem ajánlatbekérésnek nevezhető tenderen hat piaci szereplőt – a polgármester korábban úgy fogalmazott, igen komoly cégeket – kerestek meg. Az új terveket kidolgozó Joványbusz Kft mellett a Volánbuszt, a pusztaottlakai székhelyű VIP Travel Kft.-t, a budapesti Inter Tan-Ker City Kft.-t, a székesfehérvári VT- ARRIVA Kft.-t, valamint a békéssámsoni Balázs-Trans Kft.-t kérték ajánlattételre. Közülük végül ketten a Joványbusz és a VIP Travel adott be ajánlatot.

A kiírás értelmében két évre,  2023 február 23-ig kötnek a győztes Joványbusszal szerződést.

Olvasónk, Bencze Tamás, tegnap több aggályt, és kérdést is megfogalmazott az eljárással és az új koncepcióval kapcsolatban is.

Még több kérdés a vásárhelyi buszközlekedés nyertes pályázatával kapcsolatban

 

Megtörtént a csoda: az nyerte a vásárhelyi buszközlekedés üzemeltetését, aki elkészítette a koncepciót