quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Promenad.hu archívum

Vásárhelyé az ország első tram-train hálózata

2020. december 15.

Minden rendben zajlott a szegedi próbavillamos tesztelésekor a hódmezővásárhelyi tram-train nyomvonalon, nem merült fel probléma – értékelt Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó a Rádió 7 kedd délelőtti Közös Nevezőjében. A műsorban elhangzott: több magyar városban is megfogalmazódott az igény az új közlekedési eszköz iránt.

Kanda Imre a műsorban elmondta, több hónapos szervező munka eredményeként valósulhatott meg az, hogy december első napjaiban a Szegedi Közlekedési Társaság villamosa tesztelhette a vásárhelyi tram-train nyomvonalát. – A városban élők közül többen szerettek volna felszállni a próbajárműre, ezt azonban sajnos nem engedhettük. Ennek oka, hogy ez egy karbantartó mozdony volt, aminek nincs engedélye utasok szállítására – fejtette ki a főmérnök.

A koronavírus ellenére is megérkeznek idén a tram-train szerelvények 2

Hozzátette, a teszt során jól működött a rendszer, nem merült fel probléma. Az első valódi tram-train jármű pedig január végén, február elején kerülhet olyan műszaki állapotba, hogy megkezdhesse a próbaüzemet. Kanda Imre kijelentette: a jelenlegi álláspont szerint 2021 novemberében elindulhat egy korlátozott szintű szolgáltatás, majd decemberben már a menetrend szerinti forgalom is.

Mucsi László arról számolt be, hogy jelentősebb forgalomkorlátozás már nem várható a beruházás miatt. Az útburkolati jelek felfestése, valamint a növénytelepítés és a fásítás azonban folyamatosan zajlik a nyomvonal mellett, ezért minimális, néhány perces akadályra lehet készülni az érintett szakaszokon.

A koronavírus ellenére is megérkeznek idén a tram-train szerelvények

A műsorban még elhangzott, több magyar város is felfigyelt a Vásárhely-Szeged közötti tram-trainre. Debrecen és Hajdúszoboszló között például már komolyabban is foglalkoznak a témával, de Miskolc és Kazincbarcika között is felmerült az ötlet. Kanda Imre végül elmondta, az országban elsőként akkor is Vásárhelyen építették meg az első ilyen hálózatot, ezét a többi település már csak ezt követően büszkélkedhet a villamosvasúttal.