Vásárhelyé az ország első tram-train hálózata

Minden rendben zajlott a szegedi próbavillamos tesztelésekor a hódmezővásárhelyi tram-train nyomvonalon, nem merült fel probléma – értékelt Kanda Imre főmérnök és Mucsi László projekttanácsadó a Rádió 7 kedd délelőtti Közös Nevezőjében. A műsorban elhangzott: több magyar városban is megfogalmazódott az igény az új közlekedési eszköz iránt.
Kanda Imre a műsorban elmondta, több hónapos szervező munka eredményeként valósulhatott meg az, hogy december első napjaiban a Szegedi Közlekedési Társaság villamosa tesztelhette a vásárhelyi tram-train nyomvonalát. – A városban élők közül többen szerettek volna felszállni a próbajárműre, ezt azonban sajnos nem engedhettük. Ennek oka, hogy ez egy karbantartó mozdony volt, aminek nincs engedélye utasok szállítására – fejtette ki a főmérnök.
Hozzátette, a teszt során jól működött a rendszer, nem merült fel probléma. Az első valódi tram-train jármű pedig január végén, február elején kerülhet olyan műszaki állapotba, hogy megkezdhesse a próbaüzemet. Kanda Imre kijelentette: a jelenlegi álláspont szerint 2021 novemberében elindulhat egy korlátozott szintű szolgáltatás, majd decemberben már a menetrend szerinti forgalom is.
Mucsi László arról számolt be, hogy jelentősebb forgalomkorlátozás már nem várható a beruházás miatt. Az útburkolati jelek felfestése, valamint a növénytelepítés és a fásítás azonban folyamatosan zajlik a nyomvonal mellett, ezért minimális, néhány perces akadályra lehet készülni az érintett szakaszokon.
A műsorban még elhangzott, több magyar város is felfigyelt a Vásárhely-Szeged közötti tram-trainre. Debrecen és Hajdúszoboszló között például már komolyabban is foglalkoznak a témával, de Miskolc és Kazincbarcika között is felmerült az ötlet. Kanda Imre végül elmondta, az országban elsőként akkor is Vásárhelyen építették meg az első ilyen hálózatot, ezét a többi település már csak ezt követően büszkélkedhet a villamosvasúttal.