quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Péntek délutántól használható az M44 Békéscsaba és Kondoros közötti szakasza

2020. december 11.

A 17,6 kilométeren egy bazaltbeton pályaszerkezettel készült turbó körfogalom, egy különszintű csomópont, két vadátjáró és hét híd épült meg. Kétsoprony térségében új pihenőt alakítottak ki, Békéscsabán pedig bővült a mérnökségi telep, amelynek feladata az elkészült szakasz üzemeltetése lesz – tudatták.

A kivitelező Duna Aszfalt Kft. január végéig, a szerződésben szereplő befejezési határidőig a Kondorosnál lévő ideiglenes csomópont elbontásán, a Fürjesi csomópontban a 44-es számú főút melletti kerékpárút korrekciójának befejezésén, valamint a felvonulási területek rendezésén, rekultivációján dolgozik majd.

A közlemény idézi Schanda Tamást, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkárát, aki elmondta: a kormány azt szeretné, hogy Magyarország 2030-ra Európa öt legélhetőbb és legversenyképesebb országa közé tartozzon, amihez elengedhetetlen a megfelelő úthálózat.

“2025-re Magyarország mind a 23 megyei jogú városa kivétel nélkül elérhető lesz négysávos úton, és a hazai települések háromnegyede, azaz az ország lakosságának 90 százaléka 30 perces közelségben lesz egy négysávos úthoz” – fejtette ki.

Herczeg Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő szerint az M44-es “konkrét vállalkozói, befektetői érdeklődéseket hozott”, ami meghatározó a megye gazdasági fejlődése szempontjából.

Takács Árpád Békés megyei kormánymegbízott is azt emelte ki, hogy a fejlődő ipar és mezőgazdaság vonzza a szakképzett munkaerőt, a magasan képzett humán erőforrást, ami Békés megye népességmegtartó erejének záloga.

Az M44-es Kondoros és Békéscsaba közötti szakasza nettó 41,4 milliárd forint magyarországi forrásból épült meg. A menetidő Budapest és Békéscsaba között a tavaly átadott 62 kilométerrel együtt akár 25 perccel is csökkenhet. Személygépkocsik számára továbbra is ingyenesen használható lesz az út.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: dolgozik a kivitelező az M44 Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán is. A főpályán – a műtárgyak kivételével – már végig aszfaltréteg van. A Tisza felett épülő 556 méter hosszú híd alépítményi munkálatai elkészültek, az előregyártott vasbeton hídgerendákat beemelték, a mederhidat tartó pilonok építése a befejezéséhez közeledik.

Elindult az előkészítő munka Szentkirály és Lakitelek között is; a Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszon pedig megkezdődött a területszerzés – olvasható a közleményben.

Az M44-es gyorsforgalmi út 110 kilométer hosszú lesz, 54,6 kilométernyi fejlesztés Békés megyében valósul meg.

(Borítókép: MTI/Rosta Tibor)