quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Legördült a félszázadik IC+kocsi a MÁV szolnoki gyárából

2020. december 10.

Homolya Róbert elmondta: a most elkészült ötvenedik IC+ kocsi év végéig áll forgalomba, 2021 végéig pedig további negyven IC+ készülhet el. A végső cél 400-500 IC+ kocsi legyártása. Hozzátette: ehhez szükség van a csaknem 2 milliárd forint értékben zajló szolnoki fejlesztésekre, valamint az Oktatási- és kutatási akadémia létrehozására is.

Emlékeztetett, hogy az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity kocsi forgalomba állását követően, tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása.

Kiemelte: több mint kettőszázan dolgoznak a szolnoki üzemben csak az IC+ kocsik gyártására fókuszálva és több mint 65 tervező dolgozott azon, hogy ez a jármű létrejöhessen. Úgy fogalmazott, hogy Magyarországon jelenleg ez a „legmagyarabb vasúti jármű”, mintegy 70-80 százalék magyar hozzáadott értékkel készül el. Több mint háromezer alkatrészt a MÁV saját üzemeiben gyártanak és a beszállítók között is sok a magyar– tájékoztatott.

Szólt arról, hogy a vasúttársaság kutatás-fejlesztési, valamint intelligens gyártási környezet (Smart Factory) kialakítását célozta meg a Szolnoki Járműjavító területén. A szolnoki járműautomatizálási projekt támogatásának érdekében december elején kötött együttműködési megállapodást a vasúttársaság a Pannon Egyetemmel, a Miskolci Egyetemmel, a Szolnoki Szakképzési Centrummal és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatával vmondta.

A gyártási rendszer megvalósításán túl kialakítanának egy Oktatási- és kutatási akadémiát is, amely hosszú távon támogatja majd a programot, és hídként funkcionálhat a középfokú oktatás, az egyetemek és az ipar között.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója az ötvenedik IC+ kocsiból jelentkezett be az online sajtótájékoztatóra. Óriási eredménynek nevezte, hogy fel tudták éleszteni a hazai járműgyártást és két év alatt már az ötvenedik IC+ kocsi is elkészülhetett Szolnokon. Hozzátette: jelenleg három IC+ kocsit tudnak havonta kibocsátani.

Szólt arról, hogy 2021 nyár elejéig forgalomba állhat az első osztályú, bisztrókocsival rendelkező kocsi is.
Kállai Mária, a térség fideszes országgyűlési képviselője nemzetgazdasági jelentőségűnek nevezte a MÁV megújulását, szavai szerint ebben nagy szerepe van Szolnok városnak. Nagy büszkeség minden szolnoki számára, hogy a Stadler Flirt motorvonatai és a KISS emeletes szerelvényei mellett az IC+ kocsik készítésében is világszínvonalú munkát végeznek a szolnokiak – mondta.

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta: 2015-ben a Modern városok program legjelentősebb pontja az IC-kocsik gyártásának beindítása, a vasúti gépgyártás erősítése volt a városban.
Az MTI-hez eljuttatott sajtóanyag szerint a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása 2019 augusztusában kezdődött. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el.

 

forrás hirado.hu