Magyar közút: sok autós nem figyel az időszakos jelzésekre

Azt írták, hogy a berendezéseket az M1-es és az M7-es autópályán törték össze. Hiába jelezték táblákkal, hogy korlátozás lesz az adott sávban, több jármű is nagy sebességgel haladt ott.
Egy kishaszonjármű a munkaterület előtt éppen be tudott vágni egy kamion elé, hogy elkerülje a becsapódást. A mögötte haladó három személyautóból az első nem tudott ilyen manővert végrehajtani, így az energiaelnyelőnek ütközött, míg több autó úgy tudott a középső sávba sorolni, hogy a teherautóknak is egy sávval arrébb kellett húzódniuk, elkerülendő a tömeges balesetet.
Mindkét esetben több lépcsőben vezettek be sebességkorlátozást a munkaterületek előtt, előjelző autók figyelmeztettek a belső sávot érintő munkavégzésre, és az autópályák felett található digitális kijelzőkön is előre felhívták a közlekedők figyelmét minderre.
Az energiaelnyelő eszközök típustól függően 3-5 millió forintba kerülnek és havonta legalább egyet összetörnek az autósok – jelezte a Magyar Közút Nonprofit Kft.
(Borítókép: illusztráció)