quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 08. vasárnap
  -  Medárd
Vásárhely24.com archívum

Már tesztelik a szlovák repülőautót

2020. november 23.

A különleges szerkezet belsejében olyan kijelzők és mutatók is megtalálhatók, mint az autó műszerfalán, de a repülőgép vezérlőjétől sem sokban különbözik. Ez az egyedülálló kormány a különlegessége, mert egyben van az autó kormánya a repülőgépével.

A vezetőfülkében sebességváltó és hajtómű gázkar is megtalálható, az utasok biztonságát beépített ejtőernyő is fokozza. Az Aircar jelenleg az engedélyezéshez szükséges kísérleti fázisban van, idáig 8 óra tesztrepülésen van túl.

A tervező célja, hogy a jármű 300 km/órás repülési sebességre és 1000 km távolság megtételére legyen képes a levegőben.

A gép tömege üzemanyag nélkül jelenleg 800 kg, de ezt még csökkenteni szeretnék.

Ez az autó rövidebb, jobban hasonlít az autóhoz, 5,2 méter hosszú, és a dinamikus formavilágot képviseli, ami manapság az autógyártás világában elterjedt – mondta Stefen Klein tervezőmérnök.

. Ami a repülőgép-üzemmódot illeti, a klasszikus elrendezését választottuk, amit elsősorban a pilótaképzés szempontjából vettünk figyelembe” – mondja a tervező

A repülő autó lényege, hogy a kívánt úticélt a saját otthonunkból, reptéri várakozás nélkül érjük el. A jármű fel- és leszállásához egy 400 méteres füves pálya is elegendő. Szlovákia-, de egész Európa-szerte nagyon sűrű a kis repterek hálózata, így használata ma is megvalósítható volna, de az infrastruktúrát bárhol könnyen ki lehet majd hozzá építeni véli a tervező.

A csapatra ötven tesztóra vár, ezután kerülhet sor az engedélyezésre és a szükséges jogszabályok kialakítására. A tervezők abban bíznak, hogy az Aircar néhány éven belül közlekedni fog. A célpiacok között az arab országokat, az Egyesült Államokat és Kínát említette Érsek Attila, a cég marketing vezetője.

A repülő autó egyelőre kétszemélyes, de a jövőben szeretnék négyszemélyesre bővíteni. A jármű felhasználását a feltaláló légitaxi-szolgáltatásként is el tudja képzelni.

 

forrás hirado.hu