quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 09. 12. péntek
  -  Mária
Makó

A Glorius étterem vezetője annak örül, ha a vendég elégedett

2020. november 12.

Bogyó Géza gyermekkora óta szívesen főz és már egészen fiatalon elhatározta, hogy a vendéglátásban fog dolgozni. Álmát valóra váltva, már több mint harminc esztendős szakmai múlt áll mögötte. Hivatását összetett és komoly feladatként éli meg, amelyben a pozitív visszajelzések lelkesítik.

Már iskolásként is recepteket próbált ki a nyári szünetekben és főzött a családjának a vásárhelyi származású Bogyó Géza. Érdeklődése később a pályaválasztásában teljesedett ki, amelyet szülei is támogattak. Szülővárosában végezte tanulmányait, majd Szegeden kezdett el dolgozni. – Mindig vonzott a szállodák világa, mert van egy miliője, ami sokkal bensőségesebb, mint egy étteremé. Kihívás rejlik abban, hogy olyan légkört tudjunk varázsolni, amiben a vendég valóban otthon érzi magát, ahol van tere a beszélgetésnek és az érdeklődésnek, vagy annak, hogy társasággá váljunk, ha ezt igénylik tőlünk – avatott be a Glorius étterem vezetője hivatásának szépségeibe, amelyek mellett kihívások is akadnak bőven.

 A vendéglátás ugyanis komplex műfaj, amelyben egyszerre kell jó pszichológusnak és szakembernek lenni, bírni kell a stresszt, a tempót és nem árt az alázat sem. Viszont a vendégek pozitív visszajelzései, a kedves gesztusok és az elismerő szavak rendkívül lelkesítően és ösztönzően hatnak. Bogyó Géza szerint, az szavak nélkül is érzékelhető, ha valaki elégedett, de természetesen az a legjobb, ha ezt ki is fejezik. – Egy felszolgáló, egy cukrász és egy szakács ismereteit sajátítottam el és sokáig vívódtam, hogy a konyha vagy az étterem területe az, ami közelebb áll hozzám. Végül az utóbbi győzött, ami egy kis önfejlesztést is jelent a számomra, mert alapvetően félénk természetű vagyok. A szakmai feladatok ennek oldásában is sokat segítettek – árulta el az F&B manager, aki már több mint három évtizede dolgozik a szállodaiparban. Szegeden a Tisza Szálló, majd a későbbi Novotel adott lehetőséget számára hivatása lépcsőfokainak bejárására és így széles körű ismeretek szerzésére is.

Bogyó Gézának az otthonában is megjelenik az éttermi világ; a mai napig szívesen ragad fakanalat, aminek a felesége nagyon örül. Gyakran örvendezteti meg a családját akár különleges desszertekkel is, természetesen a leves és a főétel után. Sőt, vannak olyan fogások, amelyeket két fia szerint csak ő készíthet el. Munkái mellett igen kevés szabadideje van, de ha adódik lehetősége, szívesen sétál a szabadban. A Grand Hotel Glorius csapatába fél éve tartozik; a családias közeg, amit itt talált, számára nagyon fontos és inspiráló. Kihívásokkal teli időszakban látja el most a feladatait, amiben úgy érzi, sokat fejlődhet is. Szeretné, ha a legjobban ki tudná aknázni a helyzetben és Gloriusban rejlő lehetőségeket.