quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Nem egyezett meg a város, ezért kell többet fizetni a távolsági buszokon

2020. november 05.

November 1-től újabb teher sújtja a Vásárhelyen busszal közlekedőket. Erről többek között olvasónk is panaszosan számolt be. Azt írja, míg korábban a távolsági buszok, például Békéssámson, Földeák, Maroslele, Mártély, stb irányából a városon belül helyijáratként (is) üzemeltek, tehát helyi jeggyel, bérlettel használhatók voltak, addig november 1-től ezekre külön jegyet kell váltani – 250 forintért. Erről az önkormányzat oldaláról értesült, de a Volánt megkeresve, a cég erről, mint írja, nem is tudott. Azt kérte, nézzünk utána, miért történt mindez.

Hódmezővásárhely Polgármesteri Hivatala közösségi oldalán azt írta: ” 2020. október 31. napjának 00.00 órájától kezdődően az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatása alapján a Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város közigazgatási területén áthaladó helyközi járatok a helyközi díjszabásnak megfelelő díjszabással közlekednek. 2020. november 01 napjától a helyközi járatokon nem érvényesek a helyi menetjegyek, illetve helyi bérletek, kizárólag helyközi díjszabással, helyközi menetjeggyel, illetve helyközi bérlettel vehető igénybe az utazási szolgáltatás. ”

Azt már elfelejtették közölni, hogy a korábban, egész országra elfogadott döntés értelmében semmi sem akadályozza azt, hogy továbbra is elfogadják ezeken a járatokon is a helyi jegyeket, ehhez csupán tárgyalásokat kellett volna folytatni és megegyezni a szolgáltatásról.

Megkeresésünkre a Volánbusznál azt közölték hogy 2020. november 8., vasárnaptól Hódmezővásárhelyen és Oroszlányban – megállapodás hiányában – a helyközi járatokon nem tudják elfogadni a helyi jegyeket és bérleteket. A továbbiakban az utazáshoz helyközi díjterméket kell vásárolni.

A Volánbusz később azt írta, az autóbusszal végzett helyközi személyszállítási közszolgáltatás megrendelője az Innovációs és Technológiai minisztérium, a helyi közszolgáltatás megrendelője pedig az érintett települési önkormányzat. Társaságuk a mindenkori megrendelői igényeknek megfelelően végzi tevékenységét.

Oroszlány városa közleményében kerek perec kijelenti, nem fizet azért, hogy a helyközi buszokat helyi járatként is lehessen használni. Vélhetően Vásárhelyen is ez történt, csak éppen azt már nem emelték ki, a város nem élt a megállapodás lehetőségével és nem támogatja az utazóközönséget ebben a formában.

A vásárhelyi utazók cserbenhagyása mellett a legnagyobb baj az, hogy míg Oroszlányban tisztességesen elmondták, a város nem biztosít többlettámogatást a szolgáltatáshoz, Vásárhelyen ezt próbálták a minisztériumra tolni.

Vásárhelyen már korábban eltervezték a helyi közlekedés átalakítását, azzal kapcsolatban csütörtökön délutánra fórummá alakult közmeghallgatást is szerveznek. Korábban felmerült a helyi közlekedés kiszervezése magánkézbe, vállalkozóhoz, és erről a járványhelyzet rendelkezései miatt a polgármesternek immáron egyedüli döntési jogköre is lesz.

Az eddig megismert változások – pl körjáratok megszervezése – sokak szerint nem nyújt megoldást a város közlekedési problémáira, az pedig teljesen egyértelmű, ha – mindezektől függetlenül – a helyközi járatokról nem állapodik meg a város a Volánnal, az rendkívül hátrányosan érinti a vásárhelyieket, más városok lakóival szemben, hiszen például az orosháziak, szentesiek, makóiak vélhetően – az önkormányzat támogatásának és megállapodásának köszönhetően – továbbra is helyi jeggyel használhatják a távolsági buszokat…

Másik olvasónk konkrétan le is írta észrevételeit a tervezett változásokkal kapcsolatban:

A november 5.-re meghirdetett helyi tömegközlekedéssel kapcsolatos közmeghallgatás előtt a nyilvánosság útján kívánok tenni néhány ajánlást.

A járványhelyzettel kapcsolatos rendelkezések a járatok sűrítését írják elő a megyei jogú városok számára(több busz közlekedjen és sűrűbben kevesebb utassal )

A helyi járatainkon jelenleg 4 darab jármű közlekedik,amennyiben ezt lecsökkentik 3-ra a zsúfoltság és a menetidő fog növekedni(a körjárat mellékhatása)ez pedig szembe megy a védekezés irányelveivel.

A későbbiekben sem kívánatos mert lassítja az eljutás gyorsaságát a kívánt úticélhoz. A jelenlegi járatok számát emelni kell arra számra ,amely egyszerre nyújt gyors elérhetőséget a periférikus városrészek lakosainak ekkor beszélhetünk fejlődésről. Ez a csökkenő járműszámmal kivitelezhetetlen.

Détár Zoltán.