quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Ünnepi rohamra számítanak az áruházláncok

2020. november 03.

A Tesco sajtóosztályán a Világgazdaság érdeklődésére jelezték, arra számítanak, hogy ebben az évben is meghatározók lesznek az elkövetkező hetek. A SPAR-nál kiemelték, hogy az elmúlt években az október-decemberi időszak 27-28 százalékos részarányt hozott, míg az Auchannál az értékesítés körülbelül 40 százaléka esett az utolsó negyedévre, és idén is hasonló eredményre számítanak.

A Lidlnél azt tapasztalják, hogy a járványhelyzet miatt a többség tudatosabban intézi a bevásárlásait, egyúttal mérséklődött az impulzusválasztások száma. Az Aldinál arra hívták fel a figyelmet, hogy a járvány első hulláma megváltoztatta a szokásokat: a vásárlók ritkábban keresték fel az üzleteket, viszont többet költöttek, hiszen sokan mások számára is elvégezték az élelmiszerek és a nonfood termékek beszerzését, így a tranzakciószám csökkent, a kosárérték viszont nőtt.

A lap szerint az vészjósló lehet a karácsonyi időszak előtt, hogy az idén – a járvány első hulláma alatt – szerényebb volt a húsvéti költekezés. A Tesco szerint nehéz lenne most jósolni, de azt érdemes figyelembe venni, hogy húsvétkor kijárási korlátozás volt érvényben, a karácsony viszont továbbra is fontos és központi ünnep az emberek életében. Készülnek is a fokozott keresletre, az áruházak mellett a húsvétihoz képest megnövelt kapacitással áll rendelkezésre az online üzletág is.

A SPAR is bizakodó az októberi forgalom tapasztalatai alapján, és az Auchannál is úgy látják, hogy a húsvét inkább a vendégvárásról szól, a karácsony viszont klasszikus családi ünnep. Minden szezonális kategóriában fejlődésre számítanak, darabszámban és forgalomban egyaránt.

Az Aldi arra számít, hogy ha a karácsonyi időszak előtt nem lesz ma még ismeretlen befolyásoló tényező, akkor a decemberi ünnepi forgalom nem tér el nagyban az előző években megszokott mértéktől, és a vásárlások nagy része erre az időszakra tolódik.

(Forrás: hirado.hu; Borítókép: illusztráció)